Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

07 January 2009

Temujanji kali ke 2 bersama Peadiatrik...

Temujanji kali ini sememangnya mendebarkan. Kerana saya tidak pasti apa yang bakal doktor katakan mengenai Nabila. Saya sendiri kurang pasti dengan keadaan Nabila yang ok atau tidak. Apa yang pasti, saya bakal mendapat berita yang kurang baik.

Doktor menyatakan bahawa pergerakan Nabila agak keras. Dan Nabila masih gagal untuk meniarap. Hurm..bukan tidak tahu langsung cuma apabila saya memusingkan tubuhnnya, dia boleh meniarap. Cuma leher Nabila tak kuat. hanya mampu bertahan dalam masa 2-3 saat sahaje. Selebihnya Nabila akan menunduk dan menggosok hidung dia di katil..

Kemudian doktor itu memanggil pakar kanak-kanaknya. Menurut doktor tersebut, kemungkinan Nabila mempunyai masalah dari segi pergerakan. Saya juga turut menyatakanpada doktor tentang masalah Nabila yang kurang memberi respon apabila orang memanggilnya. Nabila sepertinya tidak memandang. Saya risau telinga Nabila ada masalah.

Nabila juga mempunyai masalah mata. Kelihatan Nabila juling sedikit. Kemudian doktor pakar tersebut memberikan pendapata bahawa Nabila perlu melakukan aku fisioterapi.

Doktor juga menyarankan agar Nabila menjalani ujian mata dan telinga bagi mengesahkan hal-hal masalah yang terdapat pada dirinya. Dan yang paling saya takutkan adalah Nabila di kehendaki melakukan ujian MRI. Ia bertujuan untuk melihat kerosakan di dalam otaknya.

Doktor pakar menasihati saya supaya bersedia menghadapi semua ni. Berpunca dari serangan sawan itu, doktor sudah mengagak bahawa Nabila pasti mempunyai masalah di kemudian hari.

Bagi memastikan Nabila berada dalam posisi seperti anak normal, saya dikehendaki melakukan sesuatu. SETIAP MINGGU NABILA PERLU DIBAWA KE JABATAN REHAB. DAN MELAKUKAN FISIOTERAPI DI SANA.

Berat betul dugaanMu Ya Allah. Saya dan abg terduduk dan tak mampu berkata apa-apa.Dalam hati mulai gerimis. Kami menahan air mata di hadapan doktor, namun sampai saja dikereta, saya terus menangis mengenangkan nasib Nabila....

No comments: