Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

28 January 2009

fisioterapi hari ini 28/1/2009

Hari ini Nabila ada appointment dengan Fisioterapi. Serasanya saya kira-kira sudah 11 kali saya membawa Nabila untuk rawatan. Dan saya tidak pernah terlepas 1 temujanji pun.

Alhamdulillah, sejak Nabila melakukan fisioterapi, banyak perubahan yang saya dapat lihat dari Nabila. Seperti kepalanya, bertambah kuat. Nabila juga sudah mahu meniarap (jika dulu asyik menangis bila saya tiarapkan dia). Tangan dan kaki juga semakin lembut dan kuat. Cuma kadang-kadang Nabila tegang-tegangkan tangan dan kakinya.

Nabila juga sudah pandai ketawa bila melihat orang lain. Sudah pandai mahu mengajak kita bermain. Dan yang paling saya tak tahan sekali, Nabila sudah mulai mengeluarkan bunyi-bunyian. Cumanya dalam bahasanya lah. Saya sendiri tak faham..hehe..

Kalau berada di atas katil saya kena pastikan Nabila berada di tengah-tengah katil. Kerana walaupun Nabila terbaring sahaja, dia aktif. Sedar-sedar saja Nabila sudah sampai ke hujung katil. Rocker chair pun Nabila sudah pandai untuk melonjakkan badannya dan sengaja di juntaikan kakinya ke bawah. Boleh tahan lasak anak dara saya ini.

Jika dulu saya pernah menyatakan bahawa ingin attach gambar Nabila semasa dia sedang melakukan fisioterapi. Ini ada sedikit gambar-gambar Nabila semasa dia sedang dalam sesi terapi. Namun seperti biasalah, bila ke fisioterapi pasti saja Nabila menangis. Puan Suhana mula pegang badan Nabila, sudah terjerit-jerit dan menangis.

~Nampak rileks lagi. Kerana baru saja terjaga dari tidurnya. Nabila masih belum sedar lagi bila Puan Suhana memegang kakinya ~


~hua..hua..hua..nangis la apa lagi..~

~Langsung tak boleh nak pujuk bila Nabila bermain diatas bola..hehe~

~Penat mengeluarkan suara yang nyaring. Minum susu sampai meleleh-leleh. Sempat pula menjeling ke arah kamera. Geram betul tengok budak comel ni..~


~tengah rileks kerana Puan Suhana gi attend patient lain dulu..rehat jap..~

Sudahnya duduk dalam bola. Puan Suhana tak suruh pun..tak termasuk dalam terapi hari ini, tapi tangan ibu gatal nak masuk Nabila. Dan bila sudah masuk, baru nampak senyum.~

No comments: