28 February 2009

Mimpi Nabila merangkak...dan luahan hatiku..

Kalau nak diikutkan waktu-waktu begini saya membuta tak sedar diri dengan Nabila. Namun, Nabila saja yang dapat tidur nyenyak. Saya pula yang terkebil-kebil di atas katil. Huh! Nabila tidur siap berdengkur lagi.Kerna apa, tadi Nabila mengejutkan saya untuk minum susu. Saya buat, siap, saya masuk semula ke bilik , tengok dia tidur balik.Errmm...bertuah tul..!!

Saya bukan apa, sebenarnya nak sambung semula tidur. Kerana sebelum itu saya bermimpi. Saya berada di mana entah kemudian, saya sedang membawa Nabila. Yang pasti, nak gi kenduri orang kahwin. Tak pasti siapa yang kahwin. Saya menyiapkan Nabila, memakai baju cantik . Saya cuba untuk meniarapkan dia. Tiba-tiba Nabila mengangkat punggungnya. Kemudian tangannya ditegakkan . Sepertinya mahu merangkak. Saya terkejut!! Kemudian entah macamana, saya lihat Nabila masuk ke dalam walker. Dan dia berdiri. Tegak pulak tu dalam walker. Dan kemudianNabila berjalan.

Kesimpulannya, mungkin saya merasakan mahu Nabila merangkak dan berjalan sehinggakan terbawa-bawa ke mimpi. Kadang-kadang saya sedih bila melihat anak orang lain boleh sudah buat pelbagai perkara namun Nabila?Entahlah..

Mungkin orang lain lagi berat dugaannya,tapi saya sebagai insan yang lemah..kadang-kadang hampir nak tersungkur juga. Mujur keluarga saya dan abang menyokong kami.

Sejak Nabila sudah kembali duduk di Gombak semula, (pasal saya dulu bawa lari Nabila ke Rawang. Kes nak hantar ke nursery la konon), Mak seronok sangat. Adik saya kata,mak menangis bila saya mahu pulang ke Rawang bawa Nabila sekali. Yelah. Sayang benar mak pada cucunya yang seorang ni. Walaupun Nabila berkeadaan begitu namun orang disekelilingnya semua sayangpadanya.

Saya pernah tanya mak, mengapa mak suka mengulit bersama Nabila.

Jawabnya...

"AKU TAK PUAS TGK SI NABILA NIH..COMEL SGT..GERAM JER TGK DIA".

....Padahal tiap-tiap hari mengadap si Nabila tu.Kemudian saya balas balik...

"YELAH BUDAK TAK ADA DOSA"...

Apapun, biarpun Nabila ini istimewa, dan tidak sama dengan anak orang lain yang sihat, yang pasti anak ini mempunyai ketabahan hati yang SANGAT-SANGAT KUAT. Entahlah, mungkin juga ini perjanjian dia dengan Allah masa nak lahir dulu..Nabila sanggup nak lalui semua ini..

3 comments:

leadleedeea said...

salam akak....
sabar laaa kak yer..mcm lead nih pon ngah bsabar menunggu bb..lead da kawen 3 tahun lbh..mcm2 dugaan yg lead hadapi..akak, at least akak ader anak yg comey sgt2, lead pon x puas tgk nabila..my mum pnah ckp, ader lagi org yg lebih susah dan menderita dari kita...kita sama2 bdoa n sabar k? take care

ibuarifa said...

salam kak ina,
sama2 lah kita berdoa utk kesihatan dan kebaikkan Nabila ni okey..
take care..

azzul said...

pd ina..its'ok klu kdg2 kita rs tak berdaya..kita kn manudia biasa...tp jgn lupa utk tetapkan hati n bangun semula demi anak...

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...