23 February 2009

Nabila balik kampung dan bersunat...

Hujung minggu lepas, saya bercadang untuk ke rumah Ita. Konon-kononnya temukan Nabila dan Sarra sekali lagi. Maklum sajalah, sewaktu pertemuan kami di Sunwaytempohari, rasanya tak puas. Lagi-lagi melihatkan Sarra Deboksss tidur di dalam stroller. Sudah berjanji sama dengan Ita memandangkan Abang bekerje malam hari Jumaat. Dan pagi Sabtu ada di rumah. Namun akhirnya kami cancel kerana Abang takut mengantuk selepas pulang dari kerja . Takkan pula tidur di rumah Ita pula kan?

Nak dijadikan cerita, tibalah hari jumaat malam. Saya menelefon Abang. Saya ingatkan Abang ada di kilang. Jam ketika itu sudah pukul 9 malam. Rupanya Abang ada di rumah. Terlambat bangun.

Penyudahnya abg menelefon saya semula..

"Ibu, Ayah tak gi keje la arini..malas!"

"takpe ke tak keje? kang kawan2 bising lak!"..

"takpe..Abang nak mandi pastu nak balik gombak"..

Ketika itu saya sedang tidurkan Nabila. Saya menunggu Abang pulang. Sudahnya saya pula yang tertidur dengan Nabila. Sedar-sedar sudah jam 12.00 mlm. Dan kata Abang, dia mahu pulang ke kampung esok . Suka benar buat keputusan last minit. Namun saya tak kisah kerana sudah lama benar tidak pulang ke Ipoh. Kesian pada Opah Nabila. Lama benar tidak melihat cucunya.

Esoknya, saya berkata pada Abang, sebelum pulang ke kampung, perlu ke Klinik Aniza terlebih dahulu. Kerana saya ingin menyunatkan Nabila. Dan pabila selesai Nabila bersunat, terus kami pulang ke kampung.

Pada awalnya, Nabila menangis. Sakit barangkali. Namun hanya sekejap saja. Bila sudah berada di dalam kete, diam. Dan kemudian terus tertido.

Teringat pesan doktor tadi menyuruh kami menukar susu Nabila. Tukar kepada Lactogen. Kerana ianya elok untuk perut Nabila yang sukar untuk membuang air besar . Saya dan Abang singgah sebentar di Tesco Ipoh. dan kemudian terus balik.

..masa ni sronok2 lagi..tak kena sunat..on the way nakbalik rawang..sunat kat klinik kat rawang jer..pastu nak amik brg sket sblm balik kg..

~Muka penat. Baru lepas menangis akibat bersunat..hehe~

Balik semalam hujan turun selebat-lebatnya. Beberapa kali saya ternampak orang kemalangan . Seriau rasanya. Dan semuanya terbabas masuk longkang. huhu..

3 comments:

NAURAH MAKWA said...

salam..comel lar nabila..semoga tabah mengharungi dugaan hidup..

Aku oku! said...

Dari pengalaman nampak dari fizikalnya Nabila mcm ok lebih baik dari Annisa dan annur. Insyaallah pasti boleh.

MazlinaMazelan said...

nabila sunat kat aniza yer? berape ye harganye?

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...