16 February 2009

Nabila di Sungai Congkak

Semalam kami memenuhi aktiviti hujung minggu kami dengan aktiviti bermandi manda di Sungai Congkak.

Pada mulanya, memang kami tak bercadang ke mana-mana pun. Entah kenapa tiba-tiba terasa seperti sudah lama tidak mandi sungai. Jadi mak pun mencadangkan kami berkelah di situ. Tujuan saya ingin membawa Nabila merasai nikmat mandi di sungai.

Sedia maklum, Nabila memang takut dengan air. Entah kenapa setiap kali saya memandikannya, pasti Nabila menangis. Agaknya Nabila trauma. Pantang ada benda yang menutup wajahnya dia, pasti Nabila akan menahan nafas. Macam nak lemas pun ada..

Kami bertolak pada jam 11 pagi. Singgah ke Giant Taman Melawati kerana mak mahu membeli ayam golek. Kami tak bawak banyak bekalan. Hanya pagi itu mak memasak nasi lemak. Jadi kami tambah lauk sikit.

Nabila memang awal-awal saya sudah menyiapkannya. Bila Nabila tahu saya memakaikannya stokin, mulalah tak mahu tidur. Agaknya tengok semua orang sudah bersiap-siap, dia takut di tinggalkan . Hehe..Takkan la ibu nak tinggalkan baby ibu yang comel ni..

Bila sampai ramai betul orang yang datang berkelah di situ. kami makan terlebih dulu. Dan kemudian saya menukar baju Nabila.Menjerit-pekik Nabila bila kaki diceluo ke dalam air. Orang keliling dah mula pandang-pandang. Adoiyaiiii!!

Saya merendamnya sekejap saja. Ada la dalam 5 minit! Bila Nabila menangis, Abang terus membawa Nabila naik. Saya membilas badan Nabila dengan air biasa dan kemudian memakaikan baju. Terkebil-kebil si Nabila. Dan kemudian saya lihat dia terlelap. Saya pula menyambung semula mandi bersama mak dan Ain.

Seronok juga.Cuma yang tak bestnya Nabila boleh menangis pula. Lain kali bawa Nabila lagi..hehehe..


No comments:

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...