Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

23 February 2009

Referral Letter to Occupational Therapist

Diagnosis : Case Of Hypoxic Ischemic Encephalopathy with GDD and Microcephaly.

History of Present Illness: Child presented with increase extensors tone all 4 limbs and also trunk extensors. Generally poor motor control except neck control fair. Also noted poor eye contact but good response with hearing, social dev able to smile when called her name.

Precaution : nil

Referring Department : physiotherapy

Reason For Refferal
Physical Condition : Cognitive / Perceptual Rehabilitation

Psychiatric Condition : Social Skill Training, Home Program, Psychosocial Education

Ini antara kandungan surat untuk Nabila dirujuk ke OCC ( unit cara kerja). Di dalam unit ni, adalah kesinambungan dari Unit Fisioterapi yang mana unit ini akan mengajar lebih lagi mengenai motor halus iaitu cara makan, minum, memegang benda, dan uruskan diri sendiri. Unit fisioterapi plak lebih kepada motor kasar seperti meniarap,merangkak,berjalan dan sebagainya.

Sebenarnya saya dan Abang sengaja memasukkan Nabila lebih awal. Itu pun selepas saya meminta pendapat dari Puan Suhana. Katanya elok jika dimulakan dari awal namun pada awalnya mungkin ianya agak membosankan. Saya tidak kisah, janji Nabila boleh buat lebih kerap lagi.

Niat saya cuma satu . Mahu Nabila cepat-cepat sembuh. Sekurang-kurangnya Nabila boleh respon dan mampu berjalan. Ya Allah, berilah kekuatan untuk anakku untuk menjalani kehidupannya yang sememangnya amat mencabar baginya.Amin..

Ibu tau Nabila mesti boleh..Nabila baby yang cantik dan kuat..!

4 comments:

AKUOKU said...

kuatkan semangat. bersedia mental dan fizikal. anda sekeluarga pasti boleh melaluinya. jgn terlalu ambil berat kata2 orang.

Naura said...

hope nabila cepat sembuh..banyakkan doa k..

Gieyana said...

moga NAbila cepat sembuh k..

azzul said...

askum..sy br bc blog ni ari ni...kuatkan semangat..insyallah, Allah hanya beri ujian pd org yg kuat dan mampu melaluinya.pasti ada hikmah setiap yg berlaku..