26 March 2009

Harap semua berjalan lancar!

Assalamualaikum..arinih aku dah 3 ari dok kat opis baru..tapi tak posting ke mana2 lagi..masih lagi dok kat Kementerian..(kementerian apa..tak yah la tau)..dan aku dapat ramai kawan baru..sebenarnya aku bukan nak cerita pasal kawan2 baru or suasana kat tempat baru..nak cerita ttg kisah Nabila..


Mulanya aku mmg berat nak cerita tentang Nabila pada kawan2 baru..yelah..kenal pun baru 3 ari..takkan nak bukak kisah2 duka lak kan..!kang orang kata aku ni apa lak.tapi tah lah..kawan2 baru aku ni kebanyakannya dah kawin..dan ada anak..bila cerita bab anak ni..mcm2 la..dan mereka2 ni bertanya tentang Nabila..dan aku pun dah malas nak sorok2..aku ceritakan pada mereka..ada yang simpati, ada yang buat biasa jer..biasalah..tak kena batang idung sendiri..mana yang tanya jer aku cerita..aku tak cerita kat semua org..


Ramai yang tgk gambar Nabila dlm handphone aku..semua kata Nabila nampak normal dan ok..emm..mgkin la skrg tak nampak lagi..tapi akan datang...?dah..dah..tak moh pikir bukan2..!


Dan tadi pegawai aku panggil aku dan beberapa kawan aku..tujuan dia untuk bertanya penempatan untuk keje nanti..mampu atau tak mampu untuk buat keje lebih masa dan komitmen yang lebih..bagi aku komitmen tu tak menjadi masalah..cuma bab lebih masa tu aku mcm tak dpt nak beri..dengan keadaan Nabila mcm ni aku terpaksa pikir ttg dia lebih dari kerja aku..mmg keje tu penting..tapi aku rasa Nabila LAGI PENTING dari semua tu..Nabila perlukan aku..dan aku terpaksa berkorban..aku terpaksa bercerita kepada pegawai tu tentang keadaan Nabila..dia faham..dan aku harap dia dapat berikan aku penempatan yang mudah untuk aku uruskan Nabila..maksud aku dar segi cuti dan bawa Nabila ke Hospital..


Dan...bila aku kuar dari bilik dia..aku berdoa moga Allah permudahkan aku dalam menguruskan Nabila dan pegawai tu dapat beri apa yang aku mahu....

4 comments:

itapaduk said...

ina..banyak2 bersabar ye. InsayaAllah, org bersabar, sentiasa diberi petunjuk & hidayah. ada ganjarannya. ina 'kayuh' pelahan2. pasal kawan2 opis, ita paham. kite kan 'kembar'! cubit peha kanan, kiri pun terasa. sebab tuh ita pun x bercerita pada semua orang. sebabnya, kdg nih pikiran org lain. x semua dapat terima kite na..yg MENYEBOK, jgn cakap lah. lupekan jer ape org nak cakap..yg penting, ina jgn pikir yg bukan2 pasal anak kite..x elok. kuat kan semangat..ita percaya, nabila dan sarra nih punyai semangat yg kuat dari mak die. xkan kite lak nak tunjuk lembek kan? selesaikan satu persatu. InsyaAllah, ade hikmah yg menanti. memang kite tak mengharap pada hikmah tuh cepat..tapi kite kene tawakal atas segala usaha kite utk anak2 kite. ita cakap nih pun, ita sematkan kat hati nih..sabar yer kawan ku..

QQ said...

same2 kite berdoa..InsyaAllah..Allah tu Maha Adil..sabar ye ina..

Noina said...

terima kasih ita n QQ..

Jiey^Mien said...

Biar la diorang ni Ina.. Bos Jiey pun sama.. Konon paham.. Konon baik.. Pastu suh balik lewat gak.. Siap suh dtg keje weekend lagi.. Ank kita bukan cam ank diorg.. Kalau baby tu takyah kena tolong n bleh blaja sdr lain ah citer.. Kena btg idung sdr baru tau..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...