25 March 2009

Sambung kisah semalam!

Minggu yang sibuk sebenarnya. Banyak perkara yang nak saya coretkan di sini tapi masa tidak mengizinkan. Adik saya pula bawa laptop ke tempat kerja. So tak dapat la nak online. YM pun dah lama tak on.

Entry semalam saya ingat nak bercerita tentang Nabila di rumah Rawang. Tapi terbantut dek kerana Nabila terbangun semalam. Selalunya waktu malam, Nabila memang mudah nak tidur. Dan akan bangun pada keesokan harinya.

Nabila ni jenis tidur sekejap kalau waktu siang. Dia tidur ada la dalam 15 minit. Kemudian dah bangun. Tapi tidurnya kerap. Sekejap tidur..sekejap bangun. Saya memang seronok sangat bila Nabila dapat tidur nyenyak. Saya pun join sekaki la..hehe..boleh tidur sampai tak sedar diri..!

Di Rawang seperti biasa cuma waktu malam, Nabila agak susah sikit nak tidur. Entahlah, mungkin dia tak selesa. Mahu tidur dalam rocker saja. Tak mahu tidur di atas katil. Dah macam-macam posisi saya buat. Meniarap..menelentang..mengiring..huh..mampus tak layan Si Nabila. Merenge-rengek. Agaknya bilik tidur rumah kami panas. Mataharinya menyinar di bilik kami sepanjang hari. Panas tak terkata. Dah buka tingkap pun panas juga

Nabila malam-malam sudah biasa tidur di rumah mak dengan aircond. Memanglah tak elok, tapi saya takut kalau badan Nabila panas. Takut demam dan kemudian sawan. So far memanglah tiada . Saya akan sejukkan bilik sebelum bawa Nabila masuk ke bilik. Rumah mak memang panas!. Kalau siang rasa macam sauna..hehe..

Di rumah sewa ni saya memang tak pasang aircond. Alternatifnya saya pasang kipas sampai 2. Konon-konon nak bagi bilik tidur sejuk sikit. Tapi tak boleh juga. Macam haba berkumpul dalam bilik. Kesian juga Nabila rasa tak selesa nak tidur. Saya yang tua ni pun panas. Ini kan pula Nabila. Dan akibatnya balik saja dari Rawang, terus macam nak demam si Nabila ni. Sampai ke hari ni rasa macam nak demam. Saya beri ubat demam. Supaya demam itu tidak berlarutan.. :(

Saya ada ambil gambar Nabila tengah demam ni. Tapi next entry la saya masukkan. Ok la..sambung lagi...!

No comments:

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...