Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

25 April 2009

Alhamdulillah Nabila semakin pulih...

Assalamualaikum.enty lepas aku ada mengatakan Nabila demam..dan semalam..demamnya sudah kebah..dan alhamdulillah..Nabila kembali ceria seperti biasa..

Pagi semalam ketika aku siap-siap ke offce..aku lihat Nabila masih lagi tidur..Dan jam 9 pagi aku menelefon rumah untuk mengingatkan mak aku untuk beri ubat pada Nabila..kata atuknya..nenek baru sahaja nak beri Nabila minum ubat..sebab Nabila baru selesai 'breakfast'..

Dan petang bila pulang dari 'office'..adik lelaki aku yang ketiga..sedang menjaga Nabila..Nabila baring di dalam rocker dan adik aku mainkan lagu dengan gitarnya..hehe..pandai gak..Nabila diam sahaja dalam roker nyer..

Dan aku mandikan Nabila..selesai semuanya..beri susu..dan tak disangka2..habis susu yang diminum..emm..Sebenarnya..sebelum aku tukar susu Pediasure ni , Nabila sangat-sangat kurang minum susu..dan tak suka minum sampai habis..padahal aku bancuh pun tak banyak mana..sepatutnya baby sebaya dengan dia kena minum lebih dari 180ml..tapi tidak pada Nabila..120ml pun agak susah nak dia habiskan..dan setelah minum susu ni..alhamdulillah..selera makan Nabila makin bertambah..kerap minta susu dan sentiasa lapar..

Mungkin juga kerna multivitamin yang diberikan oleh doktor..untuk menambah selera makan dan menambah zat2 yang ada..Nabila sangat-sangat tidak suka untuk makan..tapi itu dulu..sekarang ni alhamdulillah..'tiada tangisan sewaktu makan'..mungkin ada sikit..tapi tidak seperti dulu..jika dulu..pantang sahaja aku letakkan sesuatu dalam mulutnya pasti dia akan menangis..Mungkin teringat 'birth history' yang dia lemas suatu ketika dulu..pernah aku suarakan pada hal ini pada P.Suhana..therapist Nabila..Dan katanya..Nabila trauma dengan kelahirannnya dulu..takut lemas..kasihan Nabila..




* klu kawan2 perasan..kepala Nabila sepatutnya di bantal sebelah dia..tapi tah camner lasak sgt..sampai jatuh kepala tu..dah kaki tu dah sampai ke hujung katil..bahaya tul Nabila ni.Ibu saje aje senyap..tak mau kata apa2 sebab tgk 'ralik' sgt Nabila ni main sorang2..ni kira video yang semalam ibu amik masa dia tgh main2..kira dah sihat la nih..pastu asyik ketawa jer mlm tadi..tah hapa yang menggelikan hati..ibu pun tak pasti.

9 comments:

Anonymous said...

nabila syg,kuatkan semangat mu yek..aunti doakan nabila cpt sembuh..amin..

Eta LaZiM said...

Nabila ngah DANCING yer!! Cute nye...

Liana Manjaku said...

o...Nabila pun minum Pediasure yer... Anak ummi pun minum susu nie. Ummi pun perasan, anak ummi suka minum susu nie.

~ IsMa ~ said...

hurm... lasak gak Nabila ni...
alhamdulillah dia sempurna...
anak buah aku dah 12 tahun, xleh jalan... tangan dgn kaki keras... terbaring aje...
kerusi duduk khas...
lemas gak tp tisu otak pecah...
itu je yg aku tau...

Nur Syazwani Mustafa said...

aktif nya nabila lepas baik dr demam yek...mengelejat dia yekk....amboi2....xpe2....lg suka kalo tgk nabila aktif tau......akak nt letak la vodeo nabila lg tauuuuuuu...suka la nk tgkk

Anonymous said...

Aktif ye Nabila ni. Geram tengok Nabila yang tembam!


arine

Yasmin Nabilah.. said...

tu la pasalnya..klu kawan2 tgk secara live lagi klakar..tu yang dok tahan gelak jer tuh..Nabila dah sihat..ibu dia juga yang tak sihat2 lagi...huhu

Ummi Alisya said...

nabila demuksss...ummi sarra rindu lah nak tgk nabila. x sabar tggu ahad nih. nabila dah sehat yer...alhamdulillah. sarra pun dah okeh sikit..tapi x leh jangka lah mood dorang nih. haha...ahad jumpe yer nabila. semoga sehat selalu..no more sick!

Yasmin Nabilah.. said...

ummisarra..harap2 tak demam lagi la..tapi ni dah demam balik tadi..huhu..