04 April 2009

Nabila di Gedangsa lagi..dan kisah arini (Part 2)


Sambung dari entry lepas..aku ke Carrefour Wangsa Maju arinih..Lepas balik dari Rawang kitaorg terus gerak ke sana. Dan tujuannya nak cari Yoga Mat..atau seangkatan dengannya..janji leh pakai untuk Nabila..Dan apa untuk tujuannya? Untuk mudahkan Nabila menyarap..hehe..Selama nih aku guna tilam yang nipis untu Nabila baring dan menyarap..bila aku tgk keberkesanan Nabila baring ngan mat tuh masa buat rawatan kat Gedangsa..terus aku ingat nak beli..emmm..mulanya nak cari kat dlm Carrefour..skali tgk nipis la..sian lak kat Nabila..pastu abg cadang gi beli kat kedai alatan sukan..kedai fitness..ok la..takde la nipis sgt..beli jer Yoga Mat tuh, terus kitaorg gerak gi Mc D..mkn..lapo tul..


Bila sampai kat Mc D..abg terus order mkn..dan aku..dok layan2 Nabila..mulanya Nabila nih nak tido..tapi bila dia dgr suara2 org kat keliling dia..terus tak moh tido..dok main2 dlm stroller..pastu bila abg dah sampai bwk makanan..datang sorang pekerja Mc D nih..tegur Nabila..hehe..tanya la brapa bulan..emm..benarnya aku malas nak pikir yang bukan2 ttg budak tuh..yelah..aku dapat rasa budak tuh cam pelik bila aku ckp Nabila 11 bulan..yelah..Nabila nih awet muda..muka ngan kelakuan dia cam BB umur 5-6 bulan..hehe..takpelah nak..lantak la org nak pikir apa..janji aku tak kaco org..(tapi org jer asyik kaco aku..huhu)


Dan tu satu kes..kes lain lak..di tempat yang sama..ada la budak mintak sedekah..budak dari Sek.Agama kat Kedah..aku mmg tak leh tul budak2 mintak sedekah nih..lagi2 budak2 sek agama..sian betul..abg aku pun sama..kitaorg nih mmg murah hati..abg kuarkan la dompet..beri pada budak tu RM 12..dan budak tuh bagi minyak angin..minyak tuh harga dia RM 10 dan abg aku dermakan 2 ringgit pada budak tuh..walaupun tak seberapa..sekurang2nya aku ngan abg dah tolong budak tuh..dari ada separuh org yang buat tak layan jer..sian lak..aku mmg tak sanggup..yelah..mak ayah antar ke sek blajar..tapi kena kutip derma lak..huhu..tak leh tul.nak berair mata aku bila abg kata kebanyakan budak2 nih semua anak2 yatim..klu lah Nabila yang kena buat camtuh bila aku takde esok..Ya Allah..aku tak dapat di bayangkan mcmana..dan budak tuh masih lagi berjalan2 mencari pelanggan untuk beli ubatnya!


Balik dari Carrefour,kitorg singgah kedai Manjaku..beli Pampers..susu..Baby wipes..dan cream Johnson..huhu..shopping barang Nabila..tu pun guna gaji ayah..ibu tak gaji lagi..hehe..


* ni aku ada add sket gambar2 masa kejadian di Carrefour!



Nabila terlebih tenaga..abis terselak2 skirt dia..huhu..malulah Nabila

Ni lak kat Mc D tunggu ayah Nabila beli makanan! Tangan yang genggam blah kanan tuh tak tau la apa fungsinya..nak tumbuk org kot..hehe..!

Baru nak isi minyak..tah napa tah Nabila arinih..kurang minum susu..asyik nangis jer..sakit perut kot..!

Posing jap!

Uh..uh..tu yang Nabila ckp..tah nak apa lagi tah..dah bagi susu lagi..tapi tak moh gak..emm..puting pun tak nak..air kosong pun minum sket jer..nak tido benarnya nih!

2 comments:

PuteriSatu said...

kadang2 budak yang mintak sedekah ni bukan kita tak nak kasi derma..tapi kekadang..cam mengganggu je kita nak makan nak apa...dok tunggu je..hish...satu lagi..diorang ni kadang2 ada mak ayah...kertas yang dilaminate kata dari sek tu la sek ni la...kekadang cuma satu tektik je...tapi kadang2 bagi gak...apa yang diorang gunakan dengan duit yang diorang dapat tu...terserahla....janji kita dermakan...ikhlas...

Noina said...

ina sebab mudah sgt kesian kat org..tapi kdg ada gak geram..tak moh bagi..tapi yang ina geramnya dorang nih gunakan budak2 untuk dapatkan duit..ina dok bayangkan klu2 dorang nih kena paksa sedangkan klu ikutkan budak2 yang sebaya dengan mereka nih dok sronok main2 ngan kawan2...emmm..tahlah..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...