Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

16 April 2009

Warkah buat Nabila...(2)

Assalamualaikum buat anakanda ku..Yasmin Nabilah binti Zulhilmi.Warkah yang ibu layangkan pada Nabila ini adalah sempena mengingati kelahiranmu sayang.Dan esok merupakan hari yang paling bersejarah buat Ibu dan Ayah kerana dari detik ini pada tahun lepas, Ibu telah lahirkan seorang ahli syurga yang amat ibu sayangi.Nabila adalah harta yang paling bernilai dan tidak boleh di tukar ganti dengan apa jua benda dalam dunia ini.

Pagi itu, Ibu dah mula terasa sakit.Dan Ayah Nabila masih lagi menanti Ibu di luar.Dan ibu sempat berkenalan dengan kawan ibu berbangsa India.Katanya itu anak dia yang ketiga.Dan perutnya sangat besar dan dikhuatiri kawan ibu itu akan menjalani pembedahan.

Ibu masih lagi tidak dapat berjumpa dengan ayah Nabila.Nasib baik Ibu ada membawa handphone bersama.Dan Ibu menelefon Ayah dan menyuruhnya pulang dulu untuk mandi.Kasihan Ayah..

Dan ibu dipanggil oleh nurse beberapa kali.Untuk diperiksa.Namun hampa apabila nurse itu mengatakan yang ibu masih lagi belum boleh di tolak ke bilik bersalin. Sehingga ke petang masih tetap begitu.

Ibu sebenarnya rasa kurang selesa di situ.Ibu mahukan Ayah disisi ibu.Apakan daya ibu tidak boleh berbuat demikian.Dan pada waktu petang ibu hanya menjamah sedikit sahaja makanan.Ibu tak berselera.Ibu lihat ramai kawan-kawan ibu juga begitu.

Malam.Atuk Nabila dan Pak Su Nabila datang.Bawakan air milo yang dibancuh oleh nenek untuk Ibu.Tapi ketika itu, kesakitan yang amat sangat sehinggakan ibu tak boleh nak duduk.Ibu meminta kebenaran pada nurse untuk keluar dari bilik dan duduk di ruang menunggu pelawat.Ibu berbual-bual dengan Atuk dan Ayah Nabila.Dan tak lama selepas itu ibu menyuruh atuk pulang kerana Ibu ingin berehat.Ayah Nabila pula ingin tidur di ruang menunggu itu.Kasihan Ayah Nabila.Pendingin yang dipasang di hospital tu terlalu kuat sehingga sejuknya menikam ke tulang.

Tengah malam.Ibu masih lagi dalam bilik dan tidak boleh melelapkan mata.Sudah beberapa kali ibu ke tandas.Yang menghairankan ibu, ibu sememangnya suka duudk di tandas dari baring di atas katil.Kesakitan yang amat menyebabkan ibu cuba melelapkan mata di tandas.Lega.Cuma ibu khuatir kalau-kalau nurse memanggil ibu.Ibu cuba pula tidur di bilik yang dipenuhi majalah tu.Mulanya nampak baik.Tapi lama kelamaan keadaan ibu semakin teruk.Nama ibu dipanggil oleh nurse.Dan ibu diperiksa sekali lagi.

Degupan jantung Nabila di ambil.Ibu tak mahu baring.Sakitnya sehingga ibu memekup muka ibu dengan bantal dan menjerit.Ayah yang berada di luar mendengar jeritan ibu dan hanya mampu berdoa.Dan menjelang subuh ibu masih belum lagi boleh melelapkan mata ibu.

Pagi keesokannya jam 8 barulah ibu ditolak ke bilik bersalin.Segala-galanya bermula disitu.Badan ibu sangat-sangat letih dan nurse mengatakan yang ibu akan di jangka bersalin pada jam 2 petang.Aduhai.Ibu sangat penat sekali.Letih menunggu masa kerna tak sabar melihat wajahmu sayang.Begitu panjangnya detik masa untuk kita bersua.Namun ibu tidak menyangka ada sesuatu yang akan bakal berlaku pada kita berdua.

Dan warkah untuk esok bermulalah detik ibu menjadi seorang 'ibu' kepada Yasmin Nabilah.Akan ibu ceritakan nanti.

Salam sayang buat permata hati ibu dan ayah.

Yang benar,

(Noina bt Ali)

1 comment:

sharhanah said...

"syurga di bawah tapak kaki ibu"