18 May 2009

Nabila @ Gedangsa & OCC..

Assalamualaikum..lama tak update..!Minggu lepas (Jumaat), aku dan Nabila pulang ke rumah kami di Rawang.Tujuannya..nak memudahkan kami untuk ke Gedangsa esoknya(Sabtu).Dan seperti biasa di Gedangsa..aku dan abg tak rasa tergesa2..malah kitaorg kuar pun nak dekat pukul 10 pagi..Lewat..Sebabnya malas nak tunggu lama2..pasti turn kitaorg lambat sampai tengahari..
Sampai sahaja di rumah Kak Raw..lihat tiada org di luar..Kak Raw pun tidak duduk di tempat kebiasaanya.Dan aku terdengar suara sayup2 org kat dlm rumah..Owh rupanya dah pindah ke dlm rumah balik.Dan aku masuk..aku lihat tak ramai pun..Dan masa tu kebetulan giliran Sofea..Sofea ni sama2 ngan Nabila buat Fisio kat Sg.Buloh..Selalu buat fisio sama2 dan kami pun mmg dah kenal mak ayah nya.

Giliran Nabila tak lama..dlm jam 2.00 petang Kak Raw dah panggil..Mungkin ada yang pikir dlm masa 4 jam dok kat umah Kak Raw tu lama rasanya,tapi tidak padaku.Sebab mungkin aku dapat berbual ngan ibu2 yang mempunyai anak yang senasib dengan Nabila.Dapat share pengalaman..dan rata2 nya anak2 mereka semua hampir2 sebaya dengan Nabila..
Selesai rawatan..Aku dan abg terus pulang.Tangisan Nabila kali ini tidak seteruk 2 minggu lepas.Hanya rengekan sahaja.Aku tak pasti sebab apa..dan paling aku seronok sekali..akhirnya balutan kepala Nabila tak berbukak walaupun dah sampai umah..hehe..pasal aku ngadu kat Kak Raw..tak sempat sampai umah dah terbuka balutan di kepalanya.Bagi aku satu kerugian sebab tu Rawatan untuk minda Nabila.Tapi aku tetap kalah dengan tangisan Nabila.Aku cuba buat tak endah..namun hati ibu..mana mungkin aku biarkan Nabila menangis..Dan balutannya aku buka setelah 2 jam 'berbelit ' ditubuh Nabila..Lega..Dan Nabila yang menangis merengek sampai pejam mata tak nak bukak mata, terus bukak mata dia..dan berhenti nangis.Sian anak ibu..Ni semua untuk kebaikan Nabila jugak..emm..tah bila la Nabila nak dapat 4- 6jam balut tuh yek.
Ni ada sket gambar..tapi tah hapa2 gambar aku amik tah..!




Tengah menunggu giliran..Nabila dan ayahnya..tah mana2 tah pandang!



Balutan kepala yang tak terbukak akhirnya!



Dan petang Sabtu..Opah Nabila sampai dari Ipoh..Nabila kurang sihat masa tu..namun seronok bila ramai2 ada dengan dia..Opah Nabila rajin melayan dan Nabila mmg seronok sgt klu ada yang suka main2 dengan dia..Opah Nabila datang sebab nak amik Pakcik Ee dan menjenguk umah baru Nabila..Pakcik Ee baru pulang dari Sarawak..sekarang tengah cuti semester..sebelum pulang ke Ipoh Pakcik Ee singgah ke rumah kami dulu.Dan Nabila dapat hadiah dari Pakcik Ee..hehe..comel bajunya..terima kasih Pakcik Ee..!




Hari ini (Isnin) aku ke Hospital Sg.Buloh lagi.Nabila ada appointment dengan OCC..dan aku gembira sgt sebab Nabila beri kerjasama yang baik dengan Pn.Sally..therapist untuk cara kerja..orangnya lembut..Mungkin Nabila tak suka di paksa.Dan Nabila senang sekali dengan Pn.Sally..seronok aku tgk Nabila hari ini..Dan aku berharap Nabila akan beri kerjasama yang lebih baik lagi akan datang..Mungkin juga Nabila dah besar..dan mulai faham dengan apa yang dia harus buat...



Dan aku selitkan sedikit gambar-gambar Nabila di OCC tadi..


Nabila kita senaman dulu yek..



Nak kasi tapak kaki lurus..tak moh jengkit2..


Nabila angkat punggung sket..tahan badan tu dengan tangan..(teknik nak belajar merangkak)..Tangan Nabila tak kuat lagi..huhu!






Nabila cuba berdiri pulak..!Luruskan kaki..




Nabila memang suka part ni..hehe!



Yang ni selingan..Tadi aku amik gambar ni sebab aku belikan permainan baru untuk Nabila..semalam pun beli gak..hehe..gaji tak dapat lagi ni..ni kecek kat ayah Nabila..huhu..mainan murah..tapi ibu suka tgk kalernyer..sgt warna warni..elok untuk mata dan tangan Nabila..









6 comments:

Liana said...

Tahniah Nabila...
Bagus yer...kamu beri kerjasama sepenuhnya kali nie... good girl betul ler...

zh-ena said...

bila kat umah ina wat tak senaman yg doc tunjukkan kan tu..

Noina said...

Liana : terima kasih acik liana..

zh-ena : senaman tu mmg diajar..sebab senang nak buat kat umah..bola dia pun ada sekali..!

Jiey^Mien said...

Comelnya Nabila jeling.. Peewitt..

P/s - Ian ngorat nih. Mama dia tak campur.. :P

Noina said...

jiey : hehe..jelingan untuk Ian..menggoda tak?hehe..Ian dah tergoda..!

SyahNur said...

salam ziarah...
semoga nabila cepat sembuh.. comey je tgk dia ber'theraphy' tu.. hehe...

p/s: nnti dtg blog kite http://syah-nur.blogspot.com/2009/05/award-dr-kak-yong.html amik award k! kalo pernah dpt, ignore kan je.. hehe..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...