24 June 2009

Serangan Nyamuk!




Assalamualaikum..entry ni mmg sadis..lepas kejadian potong rambut Ahad lepas..Nabila diserang dengan hebatnya..Aduh..sian aku tgk anak aku nih..mulanya tak perasan..mmg tak rasa langsung nyamuk tuh..dah menghirup darah Nabila dengan sekenyang-kenyangnya..pepagi bangun nak gi mandi..aku on lampu putih..(pasal aku pakai lampu tido)..terkezut aku..tgk muka Nabila dah berbintat-bintat merah..mak ai..Nabila pulak..masa kena gigit tuh..nyenyak la tidonyer..tak sedar apa..pasal dah tido meniarap..nyamuk tu menyerang sebelah pipi je..yang sebelah lagi..tak dapat nak gigit..huhu..Mak dah bising2 kat aku..kata semut la..apa la..cadar tak kibas la sebelum tido..padahal semua aku dah buat..Tapi silap sket je pasal tak pasang ubat nyamuk..Dah lama tak pasang pasal tgk nyamuk cam dah takde..tgk ada balik..siang semalam..mak aku selak2 langsir..terjumpa la nyamuk tuh..apa lagi lumat mak aku kerjakan..kahkahkah..

17 comments:

Rinna said...

Adui ciannya dia.. pipi gebu dah kena gigit nyamuk.. Jgn lupa beli ubat nyamuk letrik tuh tak de asap..:)

Noina said...

dah beli dah maksu..lupa nak pasang..huhu..!

ita zakaria said...

ciannya nabila. sara baru kene satu gigitan ummi dah meraung! cian die...jahat tol nyamok! tingkat 5 pon leh panjat eh??

Kerikil Kehidupan said...

Alahai..ciannya nabila..org kata sapu vicks..biar kesan gigitan nyamuk tu cepat hilang..

PuteriSatu said...

ciannya nabila....tapi klu muka tak tinggal parut kan...klu kaki tangan..habis tinggal parut...

suealeen said...

sekarang ni banyak betul nyamuknya kan... pasang ubat nyamuk pun nyamuk tak hendak lari..

SuRiA said...

hati2 ngan gigitan nyamuk skrg ni dangerous...lagi2 kat baby mmg kesian..nyamuk ni pon nk gigit biorlah owg besar cian budak2 kecik yg x berdosa nih huhu

shidaradzak said...

ha..btul tindaakn mak k.yong tuh..biar padan muka nyamuk tuh..kalu dapat gigit,tak ingat dia abes satu badan dia nak makan..

Noina said...

ita : ni nyamuk olimpk ni..lari jarak jauh..tu yang boleh naik sampai tingkat 5 tuh..huhu..

Kak Nanie : tu ah..ada yang penah ckp ngan ina..tapi tak leh la kak..lagi merah jadinya..kulit sensitip..hehe..ada letak krim..alhamdulillah..nampa dah kurang sket merah dia..

PuteriSatu : tu ah..harap2 tak tinggal parut la..kat kaki dia ada bekas gigitan dulu..tak ilang2 sampai sekarang..

Suealeen : Nyamuk nibukan makan saman..lagi2 tgh panas ujan nih..takut denggi jer..huhu..

Suria : kalau tau nyamuk tu nak gigit Nabila..ibu dia rela bagi darah kat nyamuktu dari dia gigit Nabila..huhu..sakitnya!!huwaaaaa...

shidaradzak : mak akak ckp masa dia jumpa nyamuk tu..terbang pun pelan jer..dah kenyang la tuh..badan pun tak larat nak bawak nak terbang..hehe..

Mrs. Adz said...

alala..kesiannya nabila..eisya pun ade kena nyamuk kat kaki,sampai ade parut tau..jgn la kat muka nabila ade parut lak..ibu jgn bagi nabila kena lagi ye..kesian dia..huhu..

ibu_arifa said...

siannyer tgk pp putih gebu Nabila kena gigit nyamuk tu.. banyak lak tu..jahat betul ko nyamuk.. kalo saya..dah kuarantin dah bilik tu 1 hari..hehe..dulu bilik pernah diserang nyamuk gak.. dia gigit anak..esok pepagi, saya spray satu bilik, kuarantin bilik tu samapi tgh mlm nak tido baru buka pintu..puas hati nampak nyamuk bertaburan mati kat lantai..padan muka nyamuk jahat.

zh-ena said...

ena ader petua klu gigit nyamuk nak hilangkan bekas gigitan nyamuk tu..ena selalu amalkan..ok la jd..

amik asam jawa ngan gula..gaul kan..pastu tenyehkan sebatian td tu kat bekas gigitan tu..insyaAllah akan hilang

ashanida said...

ala sian nyer nabila.. abis merah²... hmm sama la cam my dotter.. kalo kena gigit menda sure merah.. s/more.. kulit dia jenis x tahan.. so parut nyer lama baru hilang... so k/org slalu la xtra carefull....

Liana said...

ala...siannya kat pipi comel Nabila tu... Nanti beli mopiko yer...Boleh hilangkan gatal2 gigit nyamuk dengan cepat! Apapun nabila tetap comel... :)

Mama Aqim said...

Alamak cian muka Nabila kena gigit nyamuk! Kulit putih gebu plak..hermm..merah-merah la muka si comei ni.

naurah makwa said...

banyaknya..cian nabilla..

Noina said...

Mrs.Adz : huhu..mmg nyesal tak sudah tak pasang ubat nyamuk..klu kita yang tua2 ni kena takpe gak..ni budak2 yang nyamuk tu kerjakan..

Ibu_arifa : haah kan..betul gak..kuarantin..pastu sembur ubat nyamuk bebanyak..slalu buat sebelum nak tido..mana nak mati nyamuk tuh..

Zh-ena : yeke..first time dgr tuh..thnaks yek ena..nanti ina cuba.. :)

Ashanida : tu ah..kulit sensitip nih..merah dia menyala2..klu kulit gelap tak nampak sgt..ni cerah..org ingat ina tak pandai jaga anak..huhu..

Liana : hehe..alamak acik liana..takde makne la comel..klu dah kena cium ngan nyamuk sampai 5 gigitan..huhu..bawak Nabila gi fisio aritu..ramai yang tegur..yang malu mak dia..org ingat ina tak pandai jaga anak..

Mama Aqim..tu ah..klu kulit gelap takde la nampak sgt..ni dah mcm kena dera plak..huhu..

Naurah : tu ah..ingatkan satu kat pipi..skali tgk sampai kat area telinga pun ada.. :(

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...