22 June 2009

Gedangsa lagi...



Assalamualaikum..lama sudah aku tak masukkan apa-apa entry tentang Nabila..Bukan kering idea..tapi masa tidak mengizinkan.Waktu siang di pejabat aku memang langsung tidak boleh membuka sebarang laman web sebab telah di'block' dan pada malamnya..aku banyak menghabiskan masa bersama Nabila.

Minggu lepas..Sabtu..aku ke Gedangsa lagi. Tapi bukan bersama abg..tetapi bersama kembar Nabila..Sarra serta Ita dan Farid. Pada mulanya aku tak terpikir untuk pergi sebab minggu lepas giliran Abg bekerja siang pada hari Sabtu.Dan sukar jugak bagi aku untuk 'handle' Nabila sorang-sorang bila ke Gedangsa.

Pada mulanya aku sms Ita..dan bertanya sama ada dia ke Gedangsa atau tidak.Dan ita masih belum confirm lagi..sebab dia masih lagi di kampung.Dan pada hari Jumaat..aku sms sekali lagi dan menyatakan untuk tidak pergi bersamanya ke Gedangsa.Namun Ita memujuk dan aku mula berfikir semula.Sebab Nabila dah 3 minggu tak pergi berurut.Risau aku dibuatnya.Dan aku minta kebenaran dengan Abg untuk ikut Ita dan Farid ke Gedangsa.Dan Abg beri kebenaran sambil menyatakan maafnya sebab tidak dapat ikut serta.Aku yang sememangnya faham dengan tugas abg dan akhirnya aku mengambil keputusan untuk mengikut Ita.

Hari Jumaat..waktu rehat yang panjang (bagi kami org perempuan)..aku tak sia-siakan masa itu.Aku terus menelefon Abg sebab untuk pulang ke Rawang dan mengambil 'bandage' yang aku tinggalkan di sana.Penatnya hanya Allah sahaja yang tahu..Namun demi Nabila aku sanggup ulang-alik dengan masa rehat hanya 2 jam 45 minit untuk ke Rawang.

Dan esoknya kami bergerak dalam pukul 11 pagi.Dan tiba di Gedangsa hampir jam 12 lebih.Ramai juga yang masih menunggu giliran..dan kami menunggu dengan penuh sabar.

Mulanya giliran Sarra..dan kemudiannya giliran Nabila. Alhamdulillah.. disebabkan ayah Nabila tak ada..Nabila sangat-sangat baik.Mungkin dia tahu adab menumpang kereta orang..Nabila sangat kurang menangis berbanding jika ayahnya ikut bersama.Dan setibanya di rumah..Nabila sempat tidur lagi selama 1/2 jam..Kalau selalunya..Nabila akan menangis tak henti-henti sehingga aku sendiri 'angkat bendera putih'.Cuma sejam yang terakhir tak dapat dihabiskan sebab Nabila mula merengek..dan bising..Sarra pula pada mulanya menangis bila tiba di rumah aku..(ohh lupa..Ita dan Farid singgah ke rumah kami untuk berehat)..Dan setelah dipujuk oleh Abinya..Sarra terus tidur..

Jam 8 malam kami mula bergerak untuk mencari kedai makan..Masing-masing dah lapar..Dan sesudah itu kami terus bergerak menuju ke KL..Penat namun aku puas..Dapat melaksanakan tugas aku untuk Nabila dan dapat berjumpa dengan Sarra..Selalunya aku mmg tak berkesempatan untuk berbual panjang dengan Ita dan bermain dengan Sarra..tapi kali ini aku dapat melihat sendiri kebolehan Sarra dalam skill meniarap..Ya..Sarra dah berjaya mengangkat punggung dan kakinya mula nak mengesot ke hadapan..seronok bila aku dapat lihat perubahan yang Sarra lakukan..

Dan pasti aku rasa kami semua nakkan yang terbaik buat Nabila dan Sarra..Bila mengenangkan setiap perubahan yang mereka berdua lakukan..Aku rasa bersyukur sangat..Sekurang-kurangnya..penat lelah kami berulang alik ke Gedangsa membuahkan hasil juga..Alhamdulillah...

9 comments:

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Rindu dengan coretan Noina.. Lama tak baca citer Nabila...

Hope Everything work Smoothly...

Salam....

Nur Syazwani Mustafa said...

gambar nabila kat nicu sume comellllllllllll...baru lahir dia ikut muka ayah nya....skg ikut muka akak lak..hhehehe....tp nabila mmg bayi yg comel n maniss....mmg comell.comelll...comelll..

zh-ena said...

semoga nabila pun akan tunjukkan kebolehan dia tak lama lg mcm bby sara..dua2 comel

Jiey^Mien said...

Alhamdulillah.. Perkembangan yang hebat.. Ni yang buat Jiey tingin nak bwk Ian gi Gedangsa gak ni.. =)

~Puteri-Nuur~ said...

ina, selepas ni idris pun nak ikut u'olls jugak. kasi kami chance pindah rumah dulu ye.

Liana said...

Alhamdulillah... Tahniah yer

Noina said...

MamaQaypo : hehe..internet problem + kekangan masa sebenarnya..emm..susah na curi2 masa skrg nih.. :)

Wani : hehe..tapi skrg nih dah ikut cam ayah dia la plak..mata beso..! hehe..

zh-ena : Amin..tu a..tunggu2 gak bila la Nabila nak angkat2 punggung..

Jiey : hehe..tu ah..kena try..berkat usaha pasti leh dapat hasilnya yang baik nanti..

Put : hehe..jom..minggu depan insyaallah ina pegi..leh la join..dapat jumpa abg idris yang comel..

Liana : Emm..hasil usaha semua..pasti akan berjaya..thanks liana !

ita zakaria said...

nanti kite pegi same2 lagik yer nabila...ummi dgn abi sarra no problem pon...free tau!!! nanti kite mandi kolam eh...

Noina said...

Ita : hehe..okes..tak sabar nak jumpe sarra lagi..!

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...