06 June 2009

Nabila dan Ibu jatuh tangga..

Assalamualaikum..kisah ni berlaku hujung bulan lepas (Mei)..tiba-tiba teringat nak cerita kat semua..

Alkisahnya..aku masa tu baru je selesai mandikan Nabila kat bilik atas.Opss lupa..tempat kejadiannya di rumah Rawang..huhu..Masa tu lak..baru pindah..masih tak biasa lagi dengan tangga kat umah tu..Lepas selesai mandikan Nabila..Nabila nangis-nangis nak mintak dukung..nak turun bawah..Aku pun bawak la turun.Abg pulak kat dalam bilik..tgh kemas barang-barang mandi Nabila..Aku pijak la anak tangga yang ke 3..

tiba-tiba..

Aaaarrgghh...aku tergelincir.Terduduk aku kat tangga tu. Kaki kiri mcm mencangkung..kaki kanan dan melunjur..Aduh..sakitnya..Tangan kiri aku sempat berpaut pada pemegang tangga tuh..Dan Nabila di tangan kanan aku..Aku peluk Nabila kuat-kuat. Abg yang ada kat dalam bilik, terkejut dengar aku menjerit,terkocoh2 keluar..Nasib baik sempat aku sempat capai pemegang tangga tu..kalau tak..mau aku ngan Nabila dah bergolek-golek kat tangga tuh.Nasib baik jugak la Nabila tak nangis..terpinga-pinga tengok aku menjerit.

Pastu abg tolong bangunkan aku..dan aku mula rasa lutut aku sakit.Abg tanya camner leh jatuh..entahlah..aku pun kelam kabut jer..pergh..menggigil lutut ni bila aku letakkkan Nabila kat bawah..Emm..pasni memang 'jeran' aku naik tangga klu tengah bawak Nabila.tangga kayu..pastu licin lak permukaannya.. maunya tak seriau..huhu..Pasni kena hati2..Bahaya tul..

*ni yang malas klu umah bertangga-tangga ni..bukan bahaya pada aku sorang..org dlm umah pun bahaya gak..huhu..nak buat camner..umah double storey je yang besar kat area Rawang nih..kawasan luas..nak perbesar rumah pun ada ruang lagi..huhu!

6 comments:

Mrs. Adz said...

huh suspen je baca.alhamdulillah tak ade ape-ape ye..takutnye kalau nabila jatuh.lain kali ibu kena lebih carefull k..

ibu_arifa said...

nasib baik tak apa2..mmg seriau gak td baca entry ni..hati2 yer nnt k'ina kalo turun tangga tu lagi nnt.

MaMaQaYPo FaMiLy said...

Be Careful in future k!!

Noina said...

Mrs. Adz : emm..takut betul masa tuh..berdebar2..Nasib baik Nabila tak terlepas..huhu..

Ibu arifa : tu ah..bila tgk betul..saiz anak tangga no 3 tu kecik sket dari anak tanga yang lain..plak tu jenis bawah dia ada lubang..huuuu..takut..!

Mamaqaypo:hehe..tu ah.emm..harap2 tak kena lagi..

zh-ena said...

pas nie kena sentiasa berhati2 kan..tapi tu la semua benda kena berhati2 bkn setakat tangga ajer

Noina said...

zh-ena : tu ah..Nasib baik sempat paut..huhu..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...