27 July 2009

Gedangsa, KFC dan Demam..

Minggu lepas..aku balik ke Rawang lagi. Ke Gedangsa lagi..dan 'bertempur' dengan Nabila (mcm nak berperang pulak..hurmm..Memang perang pun..perang mulut)..

Entah kenapa la mood Nabila Sabtu lepas tak baik..Sesudah selesai berurut kena berdiri pulak. Bantai si Nabila ni menangis sekuat-kuat hati sehingga Kak Raw sendiri cakap.. "hoohhhuiiiii".. Nak suruh Nabila diam la kononnya..Huh..usah harap la Acik Raw.. Nabila ni keras hati..cam ibu dia jugak..Klu dah marah..nasib la orang-orang sekeliling dia abis di amuknya..! Garang tau Nabila nih! hehehe..

Mesej kat Ita..tanya sama ada Ita datang ke idak..rupanya Ita tak dapat datang. Sarra tak sihat..Dedau..mcm nak demam..hurmm..nama pun kembar..bila sorang nangis..yang sorang lagi pun nangis gak la..Nabila merengek-rengek sepanjang jalan. Aduhai..lama betul Nabila tak nangis-nangis kat dalam kete nih..Mau pecah gegendang telinga bila Nabila menjerit kat telinga aku. Nabila pulak tak nak baring dia nak berpeluk ngan aku..mcm org dukung..cuma keadah je lain, dlm keadaan aku tengah duduk..huhu..Tahan jelah..demi Nabila jugak.

Sampai je umah..Nangis lagi..letak kat rocker..buai-buai..pastu terus terlelap..tapi tak lama..tak sampai pun 2 jam..balutan kat kepala dah tanggal..sakit kot..hurmm..badannya aku tak nak bukak lagi.. Rugi tau.. Dah la penat tunggu turn..dapat si Nabila nih..nangis-nangis sket merayu nak suh buka..hurmm..keraskan hati..nak baik punya pasal, pekakkan telinga je lah..hehe..Tapi aku kecundang jugak..Jam yang ke 3.. tak dapat tahan dah telinga ni dek tangisan yang nyaring..minta izin abg bukak balutan badan..dan bila abg kata ok je..sepantas kilat aku buka..huhu..Dan Nabila pulak time tu..tangisan dia makin reda.dan terus hilang..hehe..diam ..dan terus tidur..Nak wat camner..setakat tu aje rezeki ko adik..!

Malamnya..malas nak makan nasik..konon-konon nak ajak makan Pizza kat Rawang..hurmm..paham-paham je lah orang Rawang nih..bila gaji je..semua kedai penuh..huhu..kempunan Mokcik..Abg kata makan KFC jelah..ok lah tu..janji makan..hehe..selesai makan..gi jalan-jalan..nak tau gi mana? hehe..gi bank..membayar hutang piutang yang banyak..huhu..

Nabila buat muka comel..suka aku tgk gambar nih..aku memang pelik sungguh nih..Semua dok pandang Nabila masa aku dan abg mula-mula masuk ke KFC. Plak tuh..masa aku makan..Abg tolong pegang Nabila sebab Nabila dah mula merengek dlm stroller.Pastu ramai yang dok ushar Nabila. Aku tak paham sungguh..hurmm..pelik sgt ke anak aku nih..huhu..Apsal lak ushar-ushar..ingat Alien Workshop ke? (Ayat nak sedap ati.." Ke..dorang jeles tgk anak aku comel dan cantik..hehe.."gediksss...).


Dan malam tadi..insiden tak patut terjadi telah berlaku pada aku, abg dan Nabila. Mulanya camni...Patutnya aku kena balik malam tadi gak..sebab esoknya dah nak keje. Abg plak balik lambat..kena siapkan keje dia dulu..Penyudahnya..balik dalam keadaan kelam kabut gak la. Cadangnya nak beli susu Nabila..terus cancel..pasal kedai pun dah nak tutup..huhu..

Sampai je kat area Taman Rawang..dekat-dekat ngan Taman Tun Teja..terus aku seluk beg..nak cari botol susu Nabila. Aikk..mana botol nih!..Nabila dah mula menunjukkan taringnya..warming up suara..Aku tanya la kat Abg..mana dia letak botol tadi..dia ingat aku dah amik..letak kat dlm beg. Aku check sekali lagi..memang SAH TAKDE.

Apalagi..patah balik la..hurmmm...memandangkan jam pun dah hampir kul 10 malam..aku cadangkan kat abg..supaya tido je kat Rawang malam tu..dan bertolak balik ke KL pepagi subuh..Aku tanya abg dulu..pasal dia yang nak drive balik Rawang sensorang gak nanti..Dah dia kata ok..apa lagi..kitaorg..tapau makanan..pastu balik Bukit Sentosa balik. Sampai kat umah..tgk botol susu tu 'tertonggok' kat meja depan TV..huhu..nak wat camner..Nabila pulak dah kamuk-kamuk..aku ingat dia nak tidur..rupanya dia tak selesa..

Selsema anak aku rupanya..huhu.Punya la payah dia nak tidur malam tadi.Aku pulak ngantuk tahap gaban dah nih..abg pun sama gak..layan Nabila sampai pejam-pejam mata..hehe..tak biasa la konon..Pasal Nabila ni jarang ngamuk waktu malam..hehe..

Sampai la ke pagi..sebelum nak gi keje tadi..aku bagi ubat demam. Nampak cam ok..Rupanya tak..huhu..Mak aku cakap asyik menangis je Nabila..sampai nak masak pun tak boleh..adui..dah la petang nak gi buat fisio..huhu..nak cancel rasa sayang lak..pegi jelah..

Sampai je aku cakap la kat Puan Suhana yang Nabila demam.Dia kata napa datang gak..leh set up appointment lain..huh..malas aku..dah la skip 2 minggu.rugi ooo...

Buat exercise ringan-ringan je..yang buat pun bukan Puan Suhana..budak praktikal dari UITM..Pastu kena berdiri pulak si Nabila..Bantai dia menjerit kat tengah-tengah gym org dewasa tuh..huhu..malu mokcik..buat muka tebal je lah..tak selesa kot..tak sampai sejam pun terapi dia.Balik terus aku..hehe..

Klu dipikir-pikirkan sian gak si Nabila nih..aku dera dia hari ni..hurmm..ok la..tadi ibu dah cakap..malam ni kita rehat saja yek nak..takde exercise..ok!



Rindu pulak pada 'mika-mika' nih..terutama anak aku yang sorang lagi tuh..Sarra Debokss..Ummi dah ajak Ibu datang umah tau Sarra..harap-harap Ibu dapat datang la yek..hehe..leh Nabila mandi kolam ngan Sarra.. :)

6 comments:

Intan@mama Hadif-Brunei said...

Memang comel la gmbar nabila yg atas tu.Cantik bju.Nabila jgn la kamuk2.Cian mama tau.Ehe.Slm pluk cium buat nabila(spesel dari sini)hehe.

Kerikil Kehidupan said...

ish...gerammnyer nengok gambar nabila tu...comel betull...gambar sarra deboks tu pun geram...dahlah seksi..bulat betul....

Bestnyer kalau iman gemok cam tu,,,senang nak pelok...tapi anak akak sumer kurus2..mak dia jer yg gemok..he..he..penat dah diet...

ita zakaria said...

nabila pun kamok2 eh...dah name pon kembau! hehe...nabila comel sgt2 pakai baju purple tuh... yg kat kedai makan tuh. geram tul ummi tengok!

wanie said...

semoga Nabila cepat baik demam yer...
Comel la Nabila nih...

qaseh said...

heeee...hee....hee.... mintak skit tang peha n pipi tu... leh bg kat qaseh ni...bru jer 6.2kg..mmmmmm....mintala kat auntie ni... kita kan geng nabila...

Noina said...

Intan : hehe..baju dah lama dah makcik dia bagi..tapi tak pakai2..hehehe..dulu beso benor.. :) hurm..tu la Intan..ni budak kuat kamuk-kamuk nih..huhu..

Kak Nanie : hurm..takdelah tembam benar si Nabila nih..kurus kering sebenarnya..dlm gambar je nampak tembam..Ibu Nabila pun tembam..tak leh nak kurus gak..huhu..anak kurus kering..hehe..Sarra deboks mmg tembam..badan masih maintain..hehe..ina pun geram bila peluk si Sarra..hehe..

Ita : saje buat aksi comel biar ummi geram..ummi dah lama tak jumpe Nabila kan..hehehe..ala biasala Ummi..Ibu Nabila nih sentiasa kelaparan..asyik nak membesarkan badan..Nabila gak yang makin kurus..huhu..

Wanie : Alhamdulillah auntie wanie..Nabila dah sihat..cuma selsema je ada lagik..huhu..

qaseh : auntie..Nabila pun kurus je..berat baru 7 kg..huhu..gambar tuh gimik je..pasal pakai baju tebal..tu nampak gemuks!kita mmg geng auntie..geng berat tak naik..hehe..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...