Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

12 July 2009

Mekanikal dan Software Nabila..

Assalamualaikum..hurmm..berlintas langsung dari rumah kat Rawang..Seperti biasa hari aku ke Gedangsa lagi..emm..nanti aku cerita tentang hal Gedangsa..Tapi sekarang nih..ayah Nabila tadi dok ckp ngan aku..dia kata..

" Nabila ni mekanikal bagus.."

"Mekanikal? Kenapa ckp mcm tu?" Aku bertanya.. Pelik..

"Yelah..adik ni mekanikal ok..bergerak ok..Tapi software dia ada masalah.." kata abg.

"Software?" Pelik lagi aku nih..

"Software tu otak..kak Raw pun cakap pergerakan dia ok..kat fisio pun sama..cuma otak jer ada masalah. Kalau komputer leh ayah formatkan..ni bahagian software dan bahagian processor masalah..camner nak repair.."

hehe..nak tergelak pun ada bila Abg guna istilah mcm tu kat Nabila..hurmm..Tapi apa yang abg kat tu betul jugak..Macamana kami nak beri segala input pada otaknya..dan perbaiki bahagian otaknya dah rosak itu..huhu

"hurmm...ibu ada cara ayah..kita masukkan Nabila dalam perut balik..pastu bersalin sekali lagi..hehe.." aku ketawa.

"Eh, tak nak lah ayah..sakit lah..masa Nabila dulu pun dah cukup jeran.." aku terus teringat mcmana aku lahirkan Nabila dulu..Sangat-sangat ngeri dan membimbangkan..

.


Apa yang kami bualkan hanyalah borak-borak kosong..Mungkin orang seperti kami yang punya anak seperti Nabila pasti akan berasa seperti tidak sabar untuk melihat segala perkembangan Nabila dengan baik..Mana mungkin semuanya boleh dilakukan dengan pantas dan sekelip mata..Ia perlukan KESABARAN yang tinggi untuk mencapai segala kejayaan yang diinginkan.Seperti Nabila juga punya keazaman yang tinggi..Lihat sahaja dia..mahu lakukan semua yang kanak-kanak normal lakukan..cuma tak berdaya kerana dek otak yang menghalang segala keinginannya..Apapun..Aku dan Abg mengharapkan segalanya yang kami impikan untuk lihat Nabila berjaya akan tercapai..Amin..

3 comments:

Unknown said...

Salam ina..gelak akak baca en3 ina kali ni..akak pun selalu gak borak2 kosong ngan abg mcm tu..tambahan lg abg memang keje dlm bidang it ni..tapi abg tak la ckp mekanikal software tu..dia selalu ckp otak iman ni harddisk..kalaula hardisk iman blh tkr kan senang..tapi tula ina..kdg2 kita ni nak redakan keresahan hati..teringin sgt nak tgk anak kita normal mcm anak org lain..tapi tak salahkan kita memasang impian disertakan dgn usaha..akak teringin sgt nak ke gedangsa..cuma masanya blum ada..insya Allah kalau ada rezeki dapatlah kita bersua di sana yer..pepun..teruskan usaha..kita berkongsi matlamat yg sama..semoga puteri nabila dan putera iman cepat sembuh...

ibuayu said...

Akak pun sama akak rasa kalaulah dapat akak ulang semula .kalaulah dapat alia tu masuk balik kat perut akak ...mesti masa tu akak dah suruh doktor bedah akak..tapi semuanya..kalau kan...
takpe ina gerakkan dulu mekanikal dia lepas tu ina format lak otak dia..insyallah... nabila boleh

Yasmin Nabilah.. said...

Kak Nanie : Amin..moga kedua anak kita lekas2 sembuh..biasalah kita kak..angan-angan kan benda yang kita nak dapat..hehe.. Klu akak nak ke gedangsa bagitau la yek..ina dah nampak dah perubahan Nabila sejak ke Gedangsa ni.. Alhamdulillah.. :)

ibuayu : betul kak..itu semua kalau..ina pun operate pasal nabila tak moh kuar ikut pintu..nak ikut tingkap gak..huhu..emm..betul jugak yek..gerakkan mekanikal dulu.hehe..