30 August 2009

Berbuka puasa bersama Sarra




Semalam kami sekeluarga ke Shah Alam. Berjanji temu dengan keluarga Ita dan Farid dan tidak lupa bersama anak aku yang sorang lagi..iaitu Sarra Deboks..Rancangan hanya satu..berbuka puasa bersama-sama. Kami telah merancang untuk berbuka puasa bersama seminggu yang lalu. Dan Ita telah mencadangkan beberapa tempat. Aku sememangnya menyerahkan segalanya pada Ita, sebab tak pandai memilih tempat untuk berbuka puasa. Almaklumlah..berbuka hanya di rumah sahaja :)

Dan 3 tempat yang telah di cadangkan Ita, kami memilih satu tempat yang agak istimewa. Ita pernah makan bersama keluarga di situ. Orkid Thai namanya. Dekat dengan Hotel Concorde dan Plaza Masalam. Mulanya kami terlajak jalan sehingga ke Pejabat Risda. Dan akhirnya kami menelefon Ita dan bertanya, rupanya Ita juga baru sampai. Dan Ita menunggu kami berdekatan dengan Mc Donald. Dan akhirnya kami bersua juga..

Comelnya Sarra berbaju kemeja..Sangat baik Sarra semalam..walaupun Umminya kata dia agak merengek sepanjang hari di rumah. Dan Nabila pula..seakan tahu berjumpa kembarnya..mulalah buat perangai. Mulanya baik..tidur..Dan sewaktu berbuka..Nabila menangis. mahu berdukung.Aduhai anakku..serba tak kena rasanya. Sarra pula tidur di pangku Ummi sepanjang berbuka. Dan aku pula..memberi laluan pada abg dulu untuk berbuka.

Lauknya..mak ai..mcm makan 10 orang..sedap..dan rasa kalau ada masa boleh pergi lagi ke situ :) Pandai Ita dan Farid mencari tempat. Tempatnya yang selesa untuk kami dan juga anak- anak kami yang sememangnya agak cerewet jika berada di tempat panas. Namun ada perkara yang tak dapat aku lupakan. Berkali-kali kakitangan di situ mahu berikan kami 'high chair' untuk Nabila dan Sarra. Namun mulutku pantas berkata tak perlu.Takpelah..mereka tidak tahu situasi Nabila dan Sarra. Memang sedih..aku mahukan kedua-dua anakku duduk di 'high chair' sambil mulut becok bising meminta makanan dari Ibu dan Ummi. namun apakan daya..mungkin masa akan tiba juga nanti.. Yang penting bersabar...!

Dan disitu, Nabila di sapa oleh seorang anak kecil. Duduk makan di sebelah meja kami. Comel wajahnya. Dia kata "eee baby..!" Aku hanya tersenyum memandang anak itu. Dan aku berkata pada semua, "Tah-tah sebaya..panggil Nabila baby.." Kalaulah Nabila sihat..Mungkin juga Nabila seperti anak itu. Berlari-lari dan mulutnya bising meminta makanan dari ayahnya. Takpelah Nabila..Pelan-pelan yek.. :)

Apapun seronok dapat makan ramai-ramai..dan Ita ada mencadangkan makan bersama-sama lagi..Insyaallah.. :)



p/s : Ita, kek tu free je..bak kata abg semalam..konon-konon mcm tester la..hehe..jangan marah tau pasal duit tu..kitaorg mmg ikhlas..alah..anggap je untuk Sarra k. Ibu tah bila nak cari baju raya untuk Sarra..takde yang cantik la sayang!

2 comments:

ita zakaria said...

Apelah ibu nih, abi sarra memang nak banjer lah. ape2 pun terima kaseh yer ibu... baju raya tuh, cantek utk ibu..cantek utk sarra gak... nanti kite buka sama lagik eh. ajak geng2 blogger tegar! hehe...

(ina, ita nak pix dgn sarra tuh leh? nape ummi sarra nampak gimok erkk??? nih nak pose 3 bulan nih!)

Rofaizal Jaafar said...

Sesedap makanan tu.. Sedap lagi mata memandang 2 Puteri kiut tu.. Hehehe.. Bila agak2 nak wat gathering n berbuka pose nih.. Gitau awai2 sbb IbuIrfan kena mintak cuti la..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...