02 August 2009

Hujung minggu yang sibuk..dan jemputan ke rumah UmmiSarra..

Hujung minggu ini adalah minggu yang sibuk buat aku dan Nabila. Ayah Nabila terpaksa bekerja pada Sabtu lepas sebab 'shift' siang pada Sabtu itu. Dan Ahad, ayah Nabila akan masuk 'shift' malam pula.

Dan pada mulanya aku memang bercadang untuk duduk di rumah sahaja minggu ini. Letih dek kerna ke Gedangsa setiap minggu berturut-turut, maka hasrat aku untuk berehat di hujung minggu sangat-sangat menebal. Namun..terfikirkan hasrat aku untuk menyerahkan satu bungkusan kecil yang tak seberapa untuk anak aku yang sorang lagi..iaitu Sarra..maka aku mengikut Ummi dan Abi Sarra ke Gedangsa minggu ini. Dan kami berlima bertolak dari rumah aku lebih kurang jam 8.30 pagi.

Alhamdulillah..kami tiba di Gedangsa jam 9.30 pagi. Tidak ramai yang datang untuk sesi terapi dengan Kak Raw minggu ini. Aku menarik nafas lega kerna masih teringat aku pada minggu lepas..betapa ramainya anak-anak kecil dan rata-rata aku tidak mengenali mereka.Mungkin kebanyakannya orang baru barangkali.

Tiba giliran Sarra..Minggu ini Sarra akan mula rawatan tolak tulang buat pertama kalinya. Alhamdulillah..selesai Sarra..giliran Nabila pula. Dan tangisan Nabila bagai memarahi Kak Raw yang sedang membalutnya. Aku hanya tertawa kecil..teringatkan ketika Nabila memarahi aku tatkala aku mamaksanya makan dan melakukan exercise seperti yang disuruh. Alahai anakku sayang..

Aksi kedua-dua anak aku ketika menunggu giliran..Sarra rileks lagi time nih.. Nabila dah mula menunjukkan taringnya.


Selesai semua, kami pulang. Nabila pula sepanjang perjalanan menangis tak henti-henti. Naik segan aku pada Ita dan Farid dek kerana Nabila yang berperangai sedemikian rupa. Dan akhirnya kami sampai ke rumah aku di Bukit Sentosa.. Ita dan Farid berehat sebentar di rumah aku.

Jam 5 petang abg pun pulang..Dan selepas Maghrib, Ita dan Farid pun beransur pulang ke Serdang. Dan malam tadi bermulalah kisah demam Nabila yang kembali menyerang Nabila.

Malam itu, Nabila tak boleh melelapkan mata. Dan suaranya mula bertukar..menjadi serak akibat kahak yang banyak dan sakit tekak yang menyerang Nabila. Kasihan anakku..Dan aku pula..sememangnya dalam keadaan yang teramat letih..maka..aku bernasib baik lah, abg yang banyak membantu aku melayan Nabila.

Pagi tadi (Ahad), badan Nabila semakin panas. Aku mengambil keputusan untuk ke klinik memandangkan bekalan ubat Nabila habis.Dan kami bertiga punya rancangan lain sebenarnya. Rancangan untuk ke rumah Ita.
Semalam (Sabtu) Ita pada mulanya ingin keluar, dan akhirnya menukar rancangan dengan mengajak kami bertiga ke rumahnya.Dan Ita melukis peta ke rumahnya kerana kami sememangnya kurang arif bab jalan di area Serdang..Selesai urusan ke klinik, aku pulang ke Gombak dan terus menyiapkan Nabila. Almaklumlah, kami memang tak plan nak ke mana-mana.


Tak sesusah mana untuk kami menuju ke rumah Ita dan Farid. Dan abang pulak seakan mahir dengan selok belok jalan di Serdang ini. Katanya dulu dia selalu ke South City Plaza. Sebab mengahdiri kursus di situ. Dan jalan ke rumah Ita senang bagi dia. Aku pula sememangnya tak tahu langsung jalan itu.Tak pernah sampai lagi.. :) Dan Alhamdulillah, kami sampai juga di rumah Sarra.


Ita dan Farid masak untuk kami. Segan rasanya..Sebab kami sekeluarga datang hanya untuk makan sahaja. Dan Ita juga bercerita tentang Sarra yang juga demam tadi.Nama pun kembar..demam pun asyik sama aje..

Sarra dan Nabila bergilir-gilir menangis. Almaklumlah dua-dua tak sihat. Terkujat dengan Kak Raw kot..hehe..Gambar ni pun diambil waktu aku dan abg nak beransur pulang. Dan Sarrayang ketika itu tidur..seakan tahu Nabila nak balik..terus bangun..Siap salam lagi tangan nak balik..hehe..comel sungguh..!

Suka aku lihat design rumah Ita. Cantik dan kemas. Hurmm..senang nak kemas.Dan paling menarik hati sekali lampu di bawah meja makan dan lampu di bahagian TV. Cantik youuuu...!

Dan buat pertama kalinya, Nabila menaiki Jumperoo milik Sarra. Ita baru sahaja belikan untuk Sarra Jumaat lepas..hehe..Aku pun mulalah nak 'mengecek' ayah Nabila, belikan satu juga untuk Nabila. Test punya test Jumperoo Sarra, Nabila nangis pulak. Tak suka..huhu. Alahai anakku..mungkin demam, jadi Nabila takde mood untuk naik.

"huhu..ayah..tak mau naik..Ila peningla ayah..Ibu ni ngada-ngada lah..huwaaaa!"
"Cantik la Ila..Ibu nak beli gak..tak kira..!"

Dan sesudah kami pulang dari rumah Ita..kami singgah ke Carrefour Wanga Maju. Membeli keperluan rumah di Rawang dan kebetulan aku terjumpa kawan dalam friendster di Delifrance.Rabiatul namanya. Kami bertegur sapa kerna tak penah bersua muka sebelum ini.Hanya 'chit chat' sahaja di dalam friendster.

Aksi tengah demam..tapi kalau berjalan..huh..melompat sakan..malas nak bawak stroller Nabila pasal nak gi pun kejap je..Dan yang atas tu gambar Nabila lena tidur dek kerana penangan ubat yang kuat..hehe..

Dan sewaku aku menulis entry ini, Nabila sudahpun tidur dek kerana ubat yang aku berikan tadi.Mudah-mudahan Nabila lekas-lekas sembuh.Amin..

p/s : Ummi..nanti kita mandi kolam yek..hehe..bestla gi umah Ummi..!Abi Farid masak pun sodap!Leh bukak kedai.. :)

9 comments:

Farid Hanif said...

alamak malulah kene puji! hahaha! mekaceh eh! next time nabila ajakla ayah ngan ibu datang lagik! leh abi masak western pulok!

Kerikil Kehidupan said...

wah...bestnyer...suka tgk gmbar nabila dan sarra...memang mcm kembar...

Akak doakan nabila dan sarra cepat sembuh....

miemiey said...

ciannye nabila demam..mkn ubt ye cpt2 sembuh...hujung mgu yg memenatkan tpi penuh kegembiraan..mkn2 pree..hehe..

miemiey said...

ala hai..ciannye nabila demam...mkn ubt ye cpt2 sembuh...

ita zakaria said...

ummi sefamily seronok nabila dtg rumah. tapi cian, dua2 demam...xpat nak tojun kolam. next time dtg lagik eh...tapi kene tggu ummi off & free on sunday! tak pun, kite wat terapi sendiri on saturday...nak? haha...

Amalina said...

berjln sakan dia. mesti suka ye, ambik angin luar.

nur rabiatul adawiyyah said...

hehe..akhirnye kite ketemu jua..huhu..seronok dapat tgk nabila..dier nampak dah besar sangat..comel lah dier..cian dier..makcik atul doakan nabilah cepat sembuh ye..

Noina said...

Farid : hehe..sedapnye..feveret food tuh!

Noina said...

Kak Nanie : mestilah..mika2 ni kan kembar seiras..lahir je lain2 hari..hehe!

Miemiey : hehe..nyaris2 tau tak dapat pegi.Ayah ina suh Nabila tinggal umah..sebab tak sihat..mana leh..dah janji dan ngan ummi dia..hehe

ita : boleh2..takdapat gi Kak Raw..gi terapi kolam pun ok gak..haha!

Kak Amalina : haah..dia pun mcm kak Afiqah gak..suka jenjalan..hehe..!

Atul : hehe..tu ah..tak sangka Atul cam ina ngan Nabila..hehe..seronok jumpe Atul..tapi tak dapat nak borak panjang. Baby Atul pun ina tak sempat nak tgk..tapi sempat tgk kaki..hehe..tembam..geram tgk!

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...