13 October 2009

berlumuran.....

Tadi, aku sibuk membasuh bilik air..alang-alang nak mandi..sental sekali bilik air tu..Nabila pula sedang leka bermain..sedang meniarap di atas katil..jelas kedengaran suara Nabila melalui bilik air..huuu..haaa..buuu...waaa..tu yang aku dengar.

Selesai bilas dengan air..aku terdengar Nabila menangis. Eh..napa pulak tu?macam orang kelemasan..Aku jerit.."Adik kenapa tuh?". Aku buka pintu sedikit..lihat Nabila menggesek-gesekkan mukanya ke permukaan tilam. Dan mula merengek. Mulanya aku tak perasan. Aku biarkan sahaja. Dan Nabila masih lagi merengek..Aku jenguk lagi..kali ini aku tak tutup pintu..aku lihat dengan dekat..Ya ALLAH.. Muka Nabila habis berlumuran dengan muntah..aiyoooo.....apalagi, terus aku baringkan dia. Abis masuk dalam hidung..huhu..Dah lap tu baru diam..

Selesai muntah..aku bawak Nabila turun bawah..panaskan nasi dan sup untuk dia. Tengok nangis pulak..hurm..skali membuang pulak..alahai..bila masa plak nih..masuk ni dah 2 kali dah dia membuang..adui..tu belum kira lagi kat umah nenek dia..dari semalam lagi asyik membuang je. Sampai naik melecet dah punggung tuh..huhu..Malam ni terpaksa stop dulu ubat Lactul tuh..huhu..

Dah bagi makan..baru 2-3 suap..nangis-nangis lagi..apahal lagi nih Nabila..rupanya nak tidur.. Nabila ni slalu tidur masa on the way nak balik atau time maghrib. Entah tadi..asyik main je..tak nak tido. Ni nak makan nak tido pulak...huhu..

Ni, (masa tgh tulis ni) Nabila dah bangun dah..dengar ayah dia dah balik dari kerja tadi.hurm..harap2 jgn la membuang lagi..esok2 la yek encik usus..huhu..

k..nak sambung balik kasi Nabila makan..huhu..

p/s : terpikir-pikir masa mandi tadi..Kalau la Nabila pandai pusing mesti tak jadi cam perkara tadi. Kalau dah muntah..mesti dia pusingkan badan dia..huhu..Nabila nak buat..cuma tak mampu je..sian Nabila..Cepatlah pusing yek nak..Ibu dah tak sabar sangat..lagi pulak..seronok tau kalau pusing..boleh Nabila golek-golek atas katil ke..atas lantai ke..huhu..

6 comments:

Jiey^Mien said...

Seb baik Nabila tak lemas kan..
Allah SWT lindungi Nabila sentiasa..

Seronok yea golek2 atas katil, kang ada yang menangis tak berlagu bila jatuh..
*referring to Ian* Muahahahha..

Kalau dah golek2 mmg kena jaga la Ina..
Ian penah golek2 n pusing smpi ujung katil, pastu dia tarik lampu tidur n main2..
Seb baik tak kena karan.. Hadoii la anak..
Macam2..

IeYzA said...

Ina...sabar yer..banyakkan berdoa..InsyaAllah...x lama lagi nabilah leh buat aper yg ina nak tu...

ibu_arifa said...

kesian nabila, nnt suruh ibu ajar cam ne nk pusing yer...moga tak jd mcm ni lagi..
kiss2 utk nabila...muahhh

Rofaizal Jaafar said...

Sikit hari lagi boleh la Nabila golek2 tu..InsyaAllah..Sampai masa tu, ngan Ibu nye golek2 sekali..Haha.. Ni nak pesan jer.. Jgn la tggl Nabila main sorang2.. Bahaya..

ita zakaria said...

satu hari nanti pasti nabila boleh. bila tuh, kite tunggu dan terus tunggu kerna hari itu pasti datang. cian nabila main muntah yer...sarra sekarang asek main air liur! basah kuyup baju...rindu kat nabila lah. lame x jumpe kan...

Noina said...

Jiey : at least dia gerak Jiey..takpe..jatuh tu kira belajar..hehe..hurm..Allah mesti lindungi Ian punya..kata ahli syurga kan..hehe..

Ieyza : Amin..berdoa dan berusaha ..tu yang terbaik.. :)

ibuarifa : huhu..dah ajar..tapi susah benar dia nak ikut..hurm..kena lebih latihan lagi..Chaiyok!

Faizal : huhu..camner ..susah tu..klu Nabila ni ada adik beradik lain cam Irfan takpe la gak..huhu..Ayah Nabila pulak tak balik keje..asyik dok ngadap je pun abis la keje umah tak jalan..huhu..

Ita : hehe..yeke..hurm..gusi gatal yek sarra..bleh la join Nabila..membasahkan baju dengan air liur..hehehe..tu ah..bila lah nak jumpe nih..huhu..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...