07 October 2009

Tiada di rumah & Nabila dah pandai....!

Sabtu Ahad ini, Nabila akan bersama neneknya di Gombak. Aku terpaksa ke Port Dickson atas urusan kerja. Menjadi urusetia untuk Kursus ISP anjuran Seksyen Teknologi Maklumat. Aduii..lama benar tak keluar bekerja pada Sabtu dan Ahad. Seingat aku..kali terakhir aku berkorban kerja hari cuti adalah ketika aku masih bekerja di Jabatan KEMAS. Kerja di situ banyak menuntut aku supaya bekerja lebih masa di hujung minggu. Maklumlah berkhidmat dengan masyarakat..ada sahaja majlis anjuran jabatan yang terpaksa aku hadiri.

Namun kali ni, aku tidak lagi risau meninggalkan Nabila.Mungkin rindu..yelah..setiap malam..Nabila pasti tidur bersama aku..Camner ni Nabila..Camner Ibu nak tido..Tak dapat la Ibu nak peluk Nabila nanti..huhu..

...
..
.


Apapun..bila di fikir-fikirkan , anak dara aku ni dah semakin membesar. Dan SEMAKIN BIJAK! Alhamdulillah..berkat doa setiap hari..usaha yang tanpa jemu..sudah mula membuahkan hasil..walaupun tak banyak mana..cukup buat aku dan abg bahagia.. :)

Nabila dah mula cuba menggunakan tangan untuk posisi merangkak. Walaupun Nabila masih lagi belum boleh merangkak..aku selalu lakukan posisi merangkak untuk dia..Dan tangannya semakin berfungsi. Mula menegakkan tangan bila di letakkan. Namun hanya bertahan sekejap sahaja..Kemudian..dia mula melembikkan diri dan berada di posisi seakan sujud .. huhu .. Takpelah.. janji buatkan!

.

Semalam Nabila marahkan aku..Geram sebab aku sumbatkan vitamin dan ubat lactul pada dia..huhu..Nampak betul kemarahan dia pada aku..Tak baik tau nak..dosa tu..alah..takpe sayang..ibu faham..Nabila tak suka kan..Tapi Nabila kena makan..camner berat tu nak naik.. Nabila tak nak gemuk yek..Nabila kesian kat ibu yek..Takut ibu letih angkat Nabila yek..pagi-pagi nak naik umah nenek..tu ah..umah nenek tinggi sangat..huhu..tak larat Ibu nak naik..Nak belikan umah untuk nenek..ibu tak cukup bajet..huhu..Teringin nak belikan umah bawah untuk mak dan ayah..Kalau gaji besar mesti boleh dah..huhu..

.

Yang pasti aku aku akan merindui wajah ini bila hujung minggu nanti ..

Tak hengat donia si Nabila nih tido..hehe..mcm surrender cam baru lepas kalah perang..hahaha!


Tah camner gaya tido nih tah..siap tongkat dagu lagi..hehe..


Tgklah ibu..kalau Nabila dah pandai sok..abis la umah kita..hehe..

5 comments:

zh-ena said...

cute jea tido nabila angkat tgn tu..sama mcm umairah tido

IeYzA said...

comeyyynyer nabilah time tido tu...rasa cam nak cubit jerr pipi chubby dier....comel sesangat...macam ibu dier laaa

Liana said...

Ibu mana yang tak merindui anak bila berjauhan kan? Selamat bertugas di hujung minggu... Wa...banyaknya perkembangan NAbila kan...Bagus...

Noina said...

zh-ena : tak sedar agaknya tangan tu bawah dagu..hehe

ieyza : cubit la..tanya kat Nabila dulu..hehe..slalu bila ibu dia cubit pipi dia mesti dia bengang..haha!

Liana : tu ah..nak wat camner..keje punya pasal..hehe..hurmm..boleh lah..janji ada la sket peningkatan kan.. :)

Nur Syazwani Mustafa said...

rinduuuuuuuuuuuu kat nabila ni...huhuuhuhu...comel nya dia tido....

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...