21 November 2009

Gedangsa Again?


Hurm...hari seperti biasa rutin kami ke Gedangsa pada hari Sabtu. Hampir 2 minggu kami tak ke sana. Memang selalunya kami akan selang seminggu ke sana kerna memandangkan ayah Nabila yang bekerja syif pada hari Sabtu.

Hari ini kami agak lewat keluar rumah. Sebeb memikirkan, pasti nombor giliran kami jauh lagi. Kalau cepat-cepat pun nak buat apa..pasti giliran Nabila tiba waktu petang juga.

Ketika melintasi susur ke Tanjung Malim..Abg memberhentikan kereta di tepi jalan. Tukar driver. Aku terpaksa membawa kereta kerana abg mengantuk sebab baru balik kerja. Dan aku teruskan perjalanan sehingga tiba di rumah Kak Raw.

Hujan renyai-renyai tatkala kami tiba di rumah Kak Raw. Dan aku, berikan Nabila makan nasi terlebih dahulu. Takut Nabila lapar nanti.

Tak ramai yang datang pada hari ini. Dan aku terus duduk bersama Kak Noni dan Ida. Aiman ketika itu sedang duduk bersama mamanya..dan Irfan pula sedang menyusu.. Rupanya hari ini lain sedikit berbanding hari-hari sebelumnya.

Mereka tak guna sistem nombor giliran seperti biasa. Sebab hari ini ramai yang hadir untuk mandi air masjid. Nabila sepatutnya sudah mula mandi air tersebut..tapi disebabkan ayah Nabila belum lagi ambil air itu, jadi hasrat untuk mandi itu terpaksa di tangguhkan.

Dan nombor giliran sudah berselang seli dengan anak yang tak mandi air masjid. Akibatnya, Faizal yang datang terlebih dahulu dari kami, terpaksa menunggu giliran lebih lama lagi berbanding kami yang baru datang..Aduhai..rasa bersalah sangat pada Faizal dan kak Noni..Yelah..mereka datang sejak subuh lagi..untuk dapatkan nombor yang terawal..tapi kami yang datang lambat, telah dapat rawatan terlebih dahulu..kepada Faizal dan kak Noni..Kami minta maaf sangat-sangat..Rasa ralat kurang enak di hati kami..Dan ucapan terima kasih pada Faizal dan kak Noni..sebab ambilkan nombor untuk kami.Maaf dah susahkan semua orang sebenarnya.. :(

Dan ada berita yang best aku dengar dari Faizal dan Zali..Rancangan untuk ke Langkawi.. Insyaallah bakal terlaksana..Dan makanya..kenalah kumpul duit dari sekarang..Wow..bestnya..Tak sabar..sebab kami bertiga belum lagi pernah menjejakkan kaki ke sana.. :)

Dan planning untuk bermain bowling..masih dalam perancangan.. :) Tunggu Incik Zali punya plan..hehe..lama sungguh tak main nih..Sungguh!! Sejak kehadiran Nabila..time bersosial bersama itu agak kurang..Kami hanya memilih tempat yang sesuai sahaja ketika membawa Nabila..Untuk berjalan sendiri bersama Abg..agak kekok. Aku rasa janggal bila keluar tanpa Nabila. Sian jika aku tinggalkan dia bersama nenek sedangkan aku berseronok di luar..Tak sampai hati.. :(

P/s : Ita kata semalam Sarra mengamuk malam tadi..hurm..kata kembar..Nabila juga berperangai begitu malam tadi..Tapi bila berjauhan, perangai mereka ni sama je..Bila sorang demam..yang sorang lagi mesti demam gak. Dan bila dua-dua dekat..klu yang sorang nangis..mesti yang sorang tu diam..hehe..

2 comments:

Jiey^Mien said...

Wahhh beshnya Langkawi!!
Tp harus takleh nk join since awal tahun ari tu br gi sana..
Ape2 pun, have fun yeahhh..
=)

Noina said...

Jiey : hehe..tu ah..ni pun atas cadangan Ita..kitorg pun leh penah sampai sana lagi..Ada rezeki Insyaallah kami sampai.. :)

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...