Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

12 January 2010

Last day with Puan Suhana..

Seperti entry lepas, aku ada menceritakan tentang Puan Suhana yang akan bertukar ke Hospital Serdang. Minggu ini Nabila ada appointment lagi dengan unit fisioterapi.

Mulanya aku menyangkakan Puan Suhana sudah mula bekerja di Serdang. Sangkaan aku silap..bila lihat Puan Suhana masih lagi ada di mejanya..Dan katanya hari ini merupakan hari terakhir Nabila melakukan terapi bersamanya. Sebak rasa hati.. Yelah Nabila sudah lama bersama dengan Puan Suhana sejak dia berusia seminggu lagi. Masih aku ingat Puan Suhana datang ke katil kami dan memegang kaki Nabila. Pada waktu itu kaki Nabila bengkok. Akibat tidak berbendung dan terlalu lama kakinya dibiarkan terkangkang. Dan ketika itu juga aku di ajar untuk melakukan exercise pada Nabila. Terngiang-ngiang di telinga aku, Nabila menjerit kesakitan tatkala kakinya di tarik lurus oleh Puan Suhana.

Dan nasihat Puan Suhana ketika itu, menyuruh aku melakukannya setiap hari di rumah. Dan alhamdulillah..kaki Nabila tak bengkok lagi.

Dan sesudah itu, Nabila di suruh ke unit Fisioterapi ketika berusia 4 bulan. Keadaan Nabila agak teruk ketika itu. Tidak pandai meniarap..dan lehernya lembik. Dan hasil usaha Puan Suhana juga..mengajar aku di rumah untuk lakukan terapi untuk Nabila . Semua demi kebaikan Nabila.

Namun bila melakukan terapi bersama Puan Suhana..Nabila sering kali menangis. Sehinggalah Puan Suhana melahirkan anaknya baru-baru ini.. Nabila terus baik tatkala melakukan terapi bersama Puan Suhana. Puan Suhana agak terkejut pada mulanya dan memuji Nabila..yang nampak semakin baik sejak kebelakangan ini.

Dan hari ini, Nabila melakukannya dengan Puan Suhana buat kali terakhir. Dan kata Puan Suhana tempatnya bakal di ganti oleh Puan Siti. Nabila yang sangat baik hari ini..langsung tidak mengeluarkan suara tangisnya di hadapan Puan Suhana. Hehe..nasib baik..

Apapun..Saya dan Nabila mengucapkan SELAMAT MAJU JAYA kepada Puan Suhana di Serdang nanti. Khabarnya Puan Suahan di naikkan pangkat dan sebab itulah dia terpaksa berpindah ke sana. Mungkin dia akan mintak bahagian lain. Mahu bertukar angin katanya.Apapun..saya sangat berterima kasih pada Puan Suhana..sudi membantu saya dan Nabila untuk hadapi semua ini. Segala tunjuk ajar Puan Suhana akan cuba saya praktikkan. Dan doakan Nabila akan bertambah maju nanti.. :)

Nabila nangis bila dipegang Puan Suhana. Waktu ini Puan Suhana sudah mengandung.. :)

Nabila nangis lagik..

Gambar hari ini..Nabila dengan baiknyer berdiri di standing frame nih..(imej melalui cermin..Nabila asyik pandang ibu jer time nih..!)


1 comment:

Naura said...

Alhamdulillah kak..naura tgk nabila dah semakin ok..naura harap nabila kuat semangat begitu gak ngan akak..