06 March 2010

Berbaloi-baloi..

Hurm...mana nak tau berbaloi ke idak beli benda ni. Tak tau ia kan berkesan pada Nabila atau tidak.

Sempena untuk menjadikan terapi mata lebih berkesan..aku belilah benda ini semalam..(huh..niat ke Toys R Us OU nak beli hadiah untuk besday kawan Nabila..sudahnya..beli benda lain..)
Rainforest Peek-A-Boo leaves Musical Mobile

Nabila sebelum tidur..dia akan main-main dulu di dalam baby cot nyer. Aku sengaja mengajar Nabila tidur sendiri. Bukan apa..umur pun nak masuk 2 tahun. Kalau masih lagi diajar dodoi..susah nanti.

Alhamdulillah..sejak-sejak guna baby cot ni..Nabila pandai tidur sendiri ( selalunya aku yang tertidur dulu..hehe). Bila dijenguk..rupanya dah tertidur. Tidak seperti dulu, aku terpaksa membawa rocker Nabila naik ke bilik dan tidurkannya di dalam rocker. Kesian..Badan bukan semakin kecik..makin besar. Tak muat dah dok dalam tu.

Dan kenapa aku pilih jenama ini? Sememangnya aku penggemar jenama ini. Puas hati beli walaupun mahal. Memang tahan. Tengok saja rocker Nabila. Walaupun klu diikut..baya-baya Nabila ni dah tak naik benda ni..

Tapi untuk dia..memang mak aku gunakan benda ni kat umah. Untuk bagi makan dan santai-santai.

Mahal..memang mahal.Mesti orang cakap aku membazir. Yelah dah besar-besar beli benda ni. Napa tak dari dulu. Entah. Lagipun dulu kan Nabila tak pakai baby cot. Sekarang dah tidur sendiri..ada baiknya kau beli sesuatu untuk dia. Itu pun kira untuk aktiviti mata juga sebelum tidur.. :)

Test semalam..Mulanya Nabila macam pelik. Yelah..deria pendengaran Nabila sangat-sangat sensitif. Dia menghayati lagu dalam mainan itu. Dan kemudian sesekali aku dapat lihat, Nabila menjeling duan-daun dan patung-patung yang bergerak diatasnya. Harapan cuma satu..Nabila mampu untuk melihat segala apa yang berada disekelilingnya. Amin..

p/s : Hari ini rasanya org kedai aircond datang pasang aircond kat ruang tamu ni. Yeay!.. Pasni takdelah panas lagi umah Nabila..TAKDELAH NABILA NGAN IBU LARI-LARI NAIK BILIK LAGI.. :)

4 comments:

mommyYen said...

mama nabila..toy tu memnag baik untuk mata,esp untuk ajar diorang fokus kan..?hepefully nabila enjoy it..hehe

zh-ena said...

makin comel la ena tgk nabila nie

nieda said...

comel, dah besar nabila pandai tidur sendiri..get well soon my dear

Noina said...

mommyYen: tu ah..mula2 tgk je dah berkenan..hehe..harap2nya kan.. :) Amin ..

zh-ena: hehe..tu gambar lama la aunty ena..hehe..

nieda: hurm..kena belajar..klu tak susah..huhu.. :)

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...