Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

10 March 2010

Physio..Physio..Physio

Tadi aku ke HSB lagi. Untuk sesi physiotherapy Nabila. Sudah hampir 2 bulan juga tidak menjengah ke sana. Mana taknyer..appointment sebelum ni terpaksa dibatalkan..gara-gara kaki Nabila terkena badan cerek tempohari. Dan terpaksa mengambil temujanji baru.

Kenapa lama pulak untuk next appointment tu?

Huhu..Sekarang ni prosedur untuk HSB dah lain. Setiap hari Selasa sahaja untuk anak-anak kecil menjalani rawatan. Tiada hari lain!

(Insiden bengong jadik kat aku tadi!)

Sampai saja di hospital, aku terus mencari kad Nabila. Nak keluarkan siap-siap la konon.. Sekali buka beg tengok kad Nabila tiada di tempat asal. Puas juga aku mencari. Sudahnya aku menelefon ayah Nabila di rumah.

Tak angkat!

Tepon lagi.

TAK ANGKAT!

Tepon umah pulak.

TAK ANGKAT JUGAK!

Hish..geram plak aiii.. Try sekali lagi..barulah dengar suara.. Rupanya dah tidur. Huhu.. Lantas mulut ini menyuruh Abg mencari kad di bawah. Yang aku ingat last skali kad Nabila digunakan ketika mengambil medical report Nabila tempohari. Hurm..Kata Abg TAK JUMPE! Hish..carilah betul2..risau gak..pasal aku ada bawak kad Nabila ke pejabat hari itu. Sebab nak tulis reminder tentang semua temujanji Nabila di dalam diary.

Sudahnya Myra..rakan office aku menjadik mangsa. menggeledah laci meja. Mana tahu ada pulak kat office. Kata Myra takde pulak.Alamak aii..mana pulak nih!

Dan tiba-tiba Abg call. Sekali dia kata ada kat umah.! huhu..Nasib baik ada. Kemudian dah tak tau nak wat apa. Last skali aku tawakal..bawak Nabila ke Rehab juga dan tanya kerani boleh masuk atau tidak tanpa kad.

Masuk saja..terus bertanya. Dan nasib Nabila baik..mereka kata ok..Cuma nak nombor daftar sahaja. Selesai di meja pendaftaran..terus sahaja aku membawa Nabila masuk ke gym. Aku lihat 3 kanak-kanak sebaya Nabila sibuk dengan terapi masing-masing. Dan kami dikehendaki menunggu sementara Puan Siti melayan anak-anak lain.

Nabila? Sangat-sangat baik. Senyum bila orang puji dia. Semua tanya macamana aku jaga kulit Nabila. Takde pakai losyen pun! Memang semulajadi kulit lembut dan halus. Tiada ruam tau!

Dan Puan Siti ada menyatakan bahawa kemungkinan Puan Suhana akan kembali ke Sungai Buloh. Kalau Puan Suhana balik..alhamdulillah.. Ada sikit la bernafas aku bila Nabila ada temujanji dengan physio nanti. Bukan tak percaya pada Puan Siti..cuma aku lebih selesa dengan Puan Suhana. Dan dia juga tahu apa kehendak Nabila. Almaklumlah sudah biasa dengan Nabila sejak berumur 4 bulan lagi.

Dan Alhamdulillah..progress semakin baik. Cuma perlu banyak usaha lagi. Kata Puan Siti..Nabila sudah pandai untuk mengimbang badan ketika duduk. Mungkin juga atas usaha terapi di 'kaki katil' nampak pinggang Nabila agak kuat banding dulu. Ya usaha lagi sayang. Jangan putus asa. Ni yang buat ibu bersemangat lagi.. :)

3 comments:

Jiey^Mien said...

Alahmdulillah..

P/s - Jiey bwk ian gi fisio, tak penah bwk kad.. muahahha.. ckp mulut jer..
:P

Yasmin Nabilah.. said...

Jiey : hehe..Ian gi private takpe..Nabila ni gov..susah sket la jiey..kita plak kena dgr ckp dorang..huhu

ratna said...

alhamdulillah ada progress yg baik.. usaha lagi yer nabilah.. nabilah pasti bole!!