17 June 2010

Ceria..Tenang..Gembira..wahai bidadari hatiku..

Salam semua..beberapa hari aku cuba untuk mengisi entry..namun idea tak kunjung tiba.. :(

Sejak Jumaat lepas..aku agak sibuk sebenarnya. Pulang saja dari pejabat , terus melawat jiran yang baru sahaja melahirkan bayi seminggu yang lalu. Dan kemudian terkocoh-kocoh pulang ke Rawang kerana bersiap sedia untuk ke Gedangsa. Nabila akan mandi tengah malam di rumah Kak Raw nanti.

Selesai urusan mandi..kami tido di rumah Kak Raw dan esoknya Nabila, Alisya dan Aiman bersiap sedia untuk dibalut. Dan kemudian kami terus pulang ke rumah masing-masing. Abg pula sibuk nak masuk kerja. Agak terlewat tapi katanya dia sudah berpesan pada rakannya yang dia akan lewat nanti.

Dan malam sabtu..rumah ini dikunjungi Ayu, Syarul dan Nadime.. Seronok bukan kepalang aku melihat mereka bertiga. Sebab sebenarnya selepas hari pengebumian arwah Alanna..aku memang tak berkesempatan untuk berjumpa dengannya. Dan rasanya aku perlu memberi ruang pada Ayu untuk merehatkan diri.

Telatah Nadime yang cukup mencuit hati ..ada kala mengundang gerimis di hati. Sedangkan hati aku tersentuh dengan perbuatan Nadime yang sering bertanya tentang adiknya..inikan pulak Ayu yang sering berhadapan dengan soalan-soalan Nadime itu. Aduhai sahabat..tabahkan hati..kuatkan semangat..Segala yang berlaku pasti ada sinar yang menanti nanti..

Esoknya kami keluar..bersama Ayu dan Ita sekeluarga.. :) Ke Sunway Piramid. Agak lewat juga kami berjumpa kerana menunggukan Ita selesai kerja di pejabat. Makan dan bermain permainan di situ antara aktiviti kami. Seronok benar lebih-lebih lagi melihatkan telatah Nadime yang mencuit hati. Melihatkan Nadime..pastinya aku terkenang..Andai Nabila sihat..sudah pasti Nabila berlari sama seperti Nadime bermain mainan.

Nabila pula..pantang berada di Shopping Mall..telatahnya pasti menghiburkan. Senyum sengih sepanjang berjalan. Tak merengek langsung. Mungkin juga seronok berjalan bersama Alisya dan Nadime. :) Bijak sungguh.. :)

Dan cerita untuk 2 hari ini..Nabila nampak tenang. Sihat dan ceria sepanjang di sekolah semalam. Hari Isnin, sekolahnya tutup dan tadi jalan sesak di Ampang menyebabkan aku mengambil keputusan untuk TIDAK menghantar Nabila ke sekolah. Terpaksa berpatah balik ke Wangsa Maju untuk ke rumah mak.Aduh..bazir minyak sungguh..!

p/s : telah menyiapkan video untuk anakku Alanna Qish.. :) Air mata mengalir sepanjang meng' edit' video ini.Rindu pada arwah barangkali...

No comments:

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...