Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

03 September 2010

Kakak Karina...

Semalam, selepas selesai urusan di PDK, aku terus menghantar Nabila pulang ke rumah mak. Dan kemudiannya terus bersiap dan menuju ke Hospital Selayang.

Aku diamanahkan oleh Kak Fadilah , penyelia PDK untuk memberikan wang sumbangan kepada Kak Ina, Mama Karina.

Siapa Karina ni?

Karina merupakan jiran rumah mak aku. Berusia 8 tahun dan merupakan anak istimewa. Sama seperti Nabila..Cerebral Palsy. Juga kawan sekolah Nabila di PDK dan Tasputra..

Kini Karina di hospital. Di tahan kerana sawan yang menyerangnya. Pilu aku melihat wajahnya semalam. Betapa kuatnya semangat si ibu menjaga si anak yang kini kesakitan. Dan bukan itu saja. Karina disahkan mengalami masalah enzim di dalam hati. Dan aku bertanya bilakah agaknya Karina akan keluar hospital? Jawab kak Ina, dia sendiri tidak pasti kerana enzim itu masih tidak stabil lagi.

Dan kasihan juga pada Kamelia, kakak Karina. pastinya Kamelia merindui adiknya.

Kawan-kawan..doakan Karina lekas sembuh. Yang pasti aku tak mahu Kak Ina dan Karina beraya di hospital nanti. :(

No comments: