02 September 2010

Muka Nabila Senget?

Tadi aku ke PDK lagi. Sudah menjadi rutin mingguan, setiap hari Khamis akan ke sana. Dan seperti biasa juga, Nabila akan merasa air tangan Cik Yah. Urutan demi urutan di beri. Dan Alhamdulillah..syukur berjumpa dengan Cik Yah. Banyak yang telah dia lakukan pada Nabila. Urut perut, muka, badan dan segalanya. Dan Cik Yah memang mahir dalam urut untuk mengeluarkan najis Nabila. Pabila Nabila berak keras saja, Cik Yah la yang akan mengurut perut..dan balik saja rumah, 'hasil' nya memang keluar..!
Namun tadi, Cik Yah mengesan sesuatu pada Nabila. Sambil mengurut muka, dia terlihat mulut dan dagu Nabila senget. Aku cuba perhatikan. Namun tidak berjaya. Katanya nampak mulutnya senget bila Nabila membuka mulut seluas-luasnya.
Katanya dulu, dia pun berkeadaan begitu. Dan Cik Yah pergi berurut dan hasilnya, mulutnya tak senget lagi. Hurm..mata orang perurut..Sememangnya nampak saja apa yang tak kena. Aku yang buta bab urut ni..memang tak pandai..! Mujur saja ada Cik Yah. :)
Pernah juga dulu aku tak mahu membawa Nabila berurut. Aku takut orang itu tersalah urut Nabila. Bahaya! Macam-macam lagi tanggapan aku dulu..huhu
Tapi, aku perlu buang tanggapan itu. Cuba dulu, baru tahu kesannya. Dan hatiku terbuka lagi bila melihat bibik Kak Gee..kawan sepejabat Ita, cuba melihat-lihatkan Alisya. Katanya urat Alisya bersimpul. Sangat kagum melihatkan mata-mata perurut2 ini.. :)
Dan rasanya mungkin ada di luar sana yang membawa anak berurut. Mungkin boleh kongsi bersama denganku. Dan mungkin juga boleh menguatkan semangat aku. Atau pandangan tentang urut anak-anak Cerebral Palsy? Boleh tak kita share pengalaman?

4 comments:

pinkydablueberry said...

hmmm...kema xtau lorhhh psl kanak2 cerebral palsy ni..but..xsalah kan lau kita berusaha utk memulihkan nabila..selebihnya tuhan saja y tau..

ummi nia said...

yup..sama ngan sy..xtau detail gak sal cerebral palsy..tp anak sy dh brp kali jatuh bila dh pat kaki nie..bwk g jumpa tukang urut dia bgtau anak sy tersalah urat..patut demam xkebah..pak cik tue bgtau kalo urat baby xbetul, bila besar nanti bru nmpk effect dia..

Yasmin Nabilah.. said...

pinky: betul..usaha pasti akan membuahkan hasil..:)

Yasmin Nabilah.. said...

ummi nia: owh..so gi urut tu baru ok yek..thanks yek ummi nia share info.. :)

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...