28 January 2011

Alhamdulillah...

Pagi tiba di pejabat, perkara pertama yang akan ku lakukan adalah berkaitan dengan masalah untuk ke kursus pada 9-11 Februari nanti. Aku ada menceritakan masalah itu pada entry lepas. Dan hati ini berat untuk melangkah ke Bahagian Sumber Manusia untuk berjumpa sendiri dengan pegawai yang berkenaan untuk memaklumkan ketidakhadiran ke Pahang nanti. Dan telah ku ceritakan padanya tentang keadaan Nabila. Dan katanya, aku perlu bertanya kepada urusetia (pihak kementerian) untuk memaklumkan tentang hal aku itu.

Baru sahaja mencari ayat-ayat sesuai untuk aku menulis emel kepada pihak urusetia, aku tergerak untuk melihat sistem fail di dalam komputer. Rupanya, sudah ada surat baru sampai semalam. Kebetulan aku tiada di pejabat semalam maka pegawai aku tidak memaklumkan bahawa nama kakitangan yang dikehendaki pergi itu telahpun bertukar.

Setiap ayat di dalam surat ku baca..Dan laungan Alhamdulillah bergema satu pejabat. Syukur sangat-sangat. Cumanya kesian juga melihat kakitangan SPS terpaksa menggantikan aku. Maafkan aku Myra..Kalau takde appointment, boleh je aku pergi. Anyway..terima kasih banyak-banyak.

Lega. Memang lega. Barulah aku boleh menumpukan perhatian aku tentang kerja dan perkara yang ingin ku sampaikan kepada doktor tentang keadaan Nabila. Serius! Aku dalam hati mahu berita baik..namun andai perkara tak baik berlaku, aku redha.

Semalam, aku tiba di Kuala Lumpur dari Kuching pada jam 6 petang. Alhamdulillah, perjalanan pergi dan balik selamat. Seronok dapat menjejakkan kaki ke sana. Kakitangan yang baik dan harapnya aku tak kekok lagi bila berhadapan dengan mereka. Maklum saja, selalu hanya mendengar suara mereka di telefon kerana pelbagai masalah sistem namun kini dapat bersua muka. Alhamdulillah..segala pengalaman di kutip dan segala hal yang berkaitan dengan kerja nampak lebih baik sebelum ini.

Nabila dan ayahnya menjemput aku di LCCT. Rupanya ayah Nabila berhenti di tepi jalan kerana si kecil itu menangis mahukan susu. Sampai saja, aku terus memeluk Nabila. Aku rindu. Hampir saja menitik air mata ini bila dapat memeluk dan mencium Nabila. Namun, Nabila meragam sewaktu dalam kereta kerana mahu tidur. Rupanya, kata neneknya, Nabila tengah tidur sewaktu ayahnya mengangkatnya masuk ke dalam kereta. Puas juga aku memujuknya dan akhirnya Nabila tidur tertiarap diatas pangkuanku. Entah apa punya style tidur..aku tak pasti..hehe..

Dan semalam pulang dalam keadaan keletihan. Tak sempat mengemas beg. Rasanya esok baru mula tugas-tugas mengemas beg. Mujur juga Abg ke Bangkok Ahad ini hanya membawa beg kecil. Katanya malas nak bawa beg besar-besar. Tak lama pun. Hanya 3 hari di sana dan dijangka pulang pada hari Rabu nanti. Hurm..tinggallah aku dan Nabila. Mungkin kami berdua bermalam di rumah mak sehingga Abg pulang dari Bangkok nanti.

4 comments:

ieda said...

selamat kembali...peluk nabila je ke???abahnya???hehehe

Jue-Isteri_Ibu said...

alhamdulillah..Allah permudahkan urusan untuk ina dan nabila..harap2 semuanya ok..

Yasmin Nabilah.. said...

kak ieda: hehe..ayah dia pun sama gak..hikhikhik...

Yasmin Nabilah.. said...

Jue: Amin..:) terima aksih jue..:)

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...