06 January 2011

Perginya sahabat ini...

Semalam satu office menerima perkhabaran, salah seorang rakan kami mendapat surat pertukaran ke Jabatan lain. Zharif, merupakan salah seorang kakitangan khidmat singkat di Jabatan aku. Dia berada di sini hampir setahun setengah. Dan kehadiran kakitangan SPS ini banyak membantu aku dalam melakukan kerja-kerja di unit aku. Serius aku katakan, kalaulah takde dorang ni..sure tak siap-siap kerja aku...!!

Sebenarnya jauh di sudut hati aku, berat untuk aku melepaskan Zharif pergi. Begitu juga dengan yang lain seperti Myra dan Akim. Besar jasa mereka pada aku dan Jabatan sendiri. Aku dapat rasakan kelainan bila melihat Zharif tiada di tempatnya. Suasana agak suram..dan kadangkala kami menyebut kembali kenangan bersama Zharif. Ketawa seketika namun jauh disudut hati terasa seperti tidak lengkap. Selalunya ketawa Zahrif lah yang paling kuat bunyinya di dalam unit aku. Memang meriah!!

Beberapa perkara yang aku suka tentang Zharif. Dia seorang yang tak lokek tentang duit, seorang yang bekerja dalam keadaan cepat dan boleh melakukan keputusan dengan cepat. Adakalanya matang dan kadangakala nampak kebudak-budakkan. Namun, apapun aku tetap senang dengan cara dia bekerja dan selagi boleh mahu terus bekerja dengan dia.

Kadangkala, rasa seperti tak patut bilamana Zharif, Myra dan Hakim di letakkan dalam posisi sementara. Kalaulah aku ada kuasa, dah lama dah aku serap mereka dalam jawatan tetap. Takpelah, mungkin belum rezeki lagi agaknya. Aku doakan agar ketiga-tiganya dipermudahkan urusan pencarian pekerjaan tetap mereka.


Untuk Zharif, Aku mintak maaf andai sepanjang perkenalan kita, ada kata-kata yang buat ko terasa hati. Dan kalau boleh, janganlah lupakan kami di sini. Rajin-rajinlah jenguk akak ko yang dah tua nih...hahaha!! Aku sedih woo..asik ingat kat ko..tadi pun aku makan nasi ayam kegemaran ko kat Tesco..huhu..!! Myra ngan Kim cam dah patah kaki sejak ko takde. Tak best dah cam dulu..huhu.. Apapun aku doakan segalanya yang terbaik buat ko. Dan jangan lupa, kalau kawin..jemputlah aku ek. Terima kasih atas segala kerja-kerja yang ko buat sepanjang berada di TM. Memang syukur sangat dapat jumpe ko. Terima kasih untuk segalanya.. :)
~kenangan makan di Royal Chulan~


No comments:

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...