Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

18 February 2011

Bila rasa hati sudah menjangkaui tahap maksimum..

Entah kenapa Nabila masih lagi meragam. Sedari semalam, kata mak mungkin juga kakinya sakit. Saya sendiri buntu. Dan hanya menunggu kesan-kesan ubat sahaja merawati kaki Nabila. Dan pagi tadi sebenarnya bengkak kaki itu telah pun susut. Namun, Nabila agak sukar tidur malam tadi. Sekejap-sekejap bangun. Dan merengek.
Sedih melihatkan keadan Nabila. Baru sahaja baik dari aksi 'kamok-mengamok' , sudah ditimpa musibah lain pula. Salah saya juga. Tak menjaganya dengan baik. Timbul rasa bersalah pada Nabila. Maafkan ibu ya sayang..!!
Sepanjang jalan tadi, Nabila menangis. Dan kesabaran saya sudah di tahap maksimum. Puas memujuk namun Nabila masih menangis. Dan sudahnya, saya mengalunkan zikir-zikir buatnya. Nada suara makin sayu dan dalam hati berdoa agar Allah permudahkan jalan saya. Dan tanpa saya sedar, air mata ini mengalir.
Saya sedih! Teramat sedih! Semahunya saya tak nak anak ini menangis lagi. Andai saya tahu apa yang Nabila fikirkan, dan apa yang dia rasai, alangkah bagusnya.
Sepanjang jalan air mata ini mengalir. Dan Nabila juga tahu saya sedang bersedih. Dan dia juga turut sama menangis bersama saya!
Nabila, andai ibu tahu apa yang tersirat dalam hatimu akan ibu cuba tunaikan apa saja kemahuanmu. Andai ibu tahu kamu sakit, Ibu rela menjadi galang gantinya..Biarlah ibu yang merasai semuanya asalkan Nabila mampu untuk tersenyum semula pada ibu. Maafkan ibu sayang!
p/s: Nabila dah pulang ke rumah mak tadi. Mujur rakan pejabat saya mahu mengambil Nabila di sekolah. Saya tak dapat nak keluar mengambil Nabila kerana sedang berkursus.. Terima kasih Myra..

3 comments:

Bicara hati ibu aisya said...

Alahai..sayu hati baca luahan ina nih. Sabar ye ina. Nabila, xmau nanes2 lagi sayang.

ieda said...

simpatinya akak pd ina....sabarlah...mmg serabut fikiran bila anak menangis lebih2 lg bila kita tak tau apa puncanya...

Jue-Isteri_Ibu said...

sedih entry ina kali..sabar yer ina.. mungkin kaki dia sakit tu..