22 February 2011

Kasut & Splint...

Hari ini saya bekerja separuh hari. Nabila ada appointment dengan OT, Puan Diana. Dan semalam lagi saya sudah merencanakan sesuatu untuk Nabila.

Cadangnya mahu menghantar Nabila ke sekolah, namun dek jalan sesak dan tak sempat Nabila untuk ke sekolah, saya berpatah balik. Saya menghantar Nabila ke rumah mak. Dan sebenarnya ia lebih memudahkan saya untuk mengambil Nabila jam 2 nanti.

Di pejabat saya terus berfikir-fikir dengan rancangan saya.

Apa dia?

Saya mahu ke Jalan Tuanku Abdul Rahman. Mahu menyinggah kedai ini....


Untuk membuat ini..


2 tahun lepas, saya ada menempah kasut ini. Bukan tak muat..tapi rasa tak sesuai untuk Nabila bertali. Dan sekolahnya mahu saya memakai kasut ini untuk Nabila.

Dan alamat kedai di atas adalah kedai terbaik yang telah di syorkan oleh physiotherapist Nabila terdahulu, iaitu Puan Suhana. Dan saya sangat berpuas hati dengan hasil buatan kedai ini. Sangat kemas. Dan kali ini saya ingin menempah lagi. Menggunakan strap. Lebih mudah. Silap saya juga dulu. Ianya bertali. Patutnya, saya pilih strap saja.

Kasut lama?

Saya bertanya andai kasut lama boleh di ubah suai atau tidak. Dan kata aunty kedai tu, boleh. Besok mahu menjengah ke sana lagi. Lupa pula nak pesan supaya menambah arc pada tapak kasut.

Dan tadi,Nabila mendapat splint baru. Mujur juga Puan Diana mahu membuatlkan splint untuk Nabila. Seperti yang saya cerita pada entry lepas-lepas, Nabila menangis sewaktu dipakaikan splint. Dan hari ini, Alhamdulillah. Sedikit pun tak merengek.

Hurm..kali ini nak betul-betul guna. Sebab saya nampak kaki Nabila sudah mengeras semula. huhu..

~Splint baru.Tapi nampak mcm tak kemas mcm Puan Sallay buat dulu..huhu..~

~hish apa ibu nih..asik amik gambar jerk..~


3 comments:

Yana@Noni said...

akak pn dah belikan kasut tu utk Humaira ...rasanya dah 2 thn kasut tu tp masih boleh pakai lagi coz auntie tu memang syorkan saiz yg besar sedikit utk Humaira..tp betul gak kan..klu pakai strap lg mudah rasanya...tali ni leceh sikit..tgklah klu ader rezeki akak nk beli yg baru gak utk Humaira:-)

Dda Ly said...

ala nabila sayang..:) seronok dpt splint baru yek..hihi

~BUTfulsay~ said...

salam kak.. singgah cnie.. comelnyer nabila... follow akak.. sudi2 lah menjenguk ke blog saya yg x seberapa tu ek.. thanks..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...