11 February 2011

kenapa adik..kenapa...?

Adik...
sepanjang hari tangisan adik bergema...
segenap sudut dan ruang..
dan sepanjang hari juga ibu berduka..
melihatkan dirimu yang sering menangis..
kenapa adik..kenapa...?

Adik..
Salah ibukah adik jadi begini?..
Adik dah tak nak main dengan ibu lagi ke..?
mana senyuman adik...?
Ibu rindu senyuman adik...
kenapa adik..kenapa...?

Adik..
Ibu buntu..
Semahunya ibu tak mahu melihat titisan air matamu..
Semahunya ibu ingin hentikan tangisanmu..
Dan semahunya ibu ingin gantikannya dengan tawa senyumanmu..
Ibu rindu..
kenapa adik..kenapa...?

Adik..
Puas ibu mencari salah dan silap ibu..
Namun masih belum ketemu..
dan ibu terus berdoa kepada Tuhan..
Agar permudahkan jalan untuk ibu..
hadapi semua dugaan ini..
Ibu tahu itu bukan salah adik..
cuma ibu nak tahu..
kenapa adik..kenapa...?



Ya Allah..aku rindukan senyuman anakku...

4 comments:

Salina@IbuAqil said...

Sayu kita baca entry ni.. Semoga Ina diberikan kekuatan & dipermudahkan segalanya.. Amin!!!!

Bicara hati ibu aisya said...

Ina, sabar banyak2 yer.Kuatkan semangat.Ayu doakan moga nabila cepat sihat dan kembali tersenyum macam selalu.Moga dipermudahkan segalanya buat kalian.
Nabila, xmau nanes2 sayang..sian kat ibu.

munna said...

memang risau kalau tgk anak kita menangis tak henti... kalau tahu punca takpelah juga...

MaMaNuRiN said...

nabila sayang,

naper nangis? jgn nangis yer nak, sian ibu susah hati..jgn nangisyer, nanti mama belikan laptop mcm anak2 sedara mama dapat, nak tak? nanti mama tepon ibu, kalau ibu kata nabila tak nangis dah, nabila dah ketawa riang, baru mama kasi..ok sayang? promise?

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...