Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

21 February 2011

Nabila saya sudah kembali..!! Alhamdulillah... :)

Ya, balik saja dari pejabat, saya nampak Nabila sedang duduk di dalam Bumbo. Dan bila saya memanggil namanya di muka pintu, dia memandang tepat ke arah saya.Wah!! Anak ibu dah ok dah.. :) Pagi tadi cukup buat ibu risau!

Bermain dengannya membuatkan hati saya lega. Saya nampak Nabila senyum, dan apabila digeletek, dia ketawa. Ya Allah.. Nabila dah kembali.. :) Saya sangat rindukan tawanya!

Dan dirinya sangat baik. Tiada lagi tangisan. Dan senyuman menghiasi bibirnya. Tak sabar untuk pulang ke rumah. Kerana saya telah membelikan sesuatu untuknya semalam. Dan semalam tak sempat untuk bermain. Nabila tidur awal .

Sampai saja, saya terus membuka flash card yang baru saya beli semalam. Dan saya nampak Nabila memandang ke arah flash card tu sambil tersenyum. Aduhai anak! Adakah kamu sudah memahaminya.. ?

~Antara flash card yang saya beli dan buat sendiri..hurm..tak banyak koleksinya..~

Dan sempat saya melakukan pelbagai aktiviti dengan Nabila. Serius..mood Nabila sangat baik sekali. Saya banyak melakukan rangsangan motor halusnya..

~Nabila kena banyak praktis main ni..Chain linkers~

Saya dapat tahu dari blog rakan-rakan, membeli barang-barang ini di Summit USJ. Semalam, selepas kami ke KLCC, kami terus ke Subang Jaya. Pada awalnya kami makan terlebih dahulu di MacD. Nabila mengamuk sakan di sana. Lantas, kami makan selaju yang boleh (sampai saya bisik kat Abg, kata kami makan dah macam ular..main telan tak kunyah..hehe..)

Jumpa saja kedai, saya melangkah masuk, Nabila terus diam. Dan saya mencari permainan yang sesuai untuk Nabila. Hurm..kedai yang agak bagus..dan saya seperti rambang mata. Cuma saya harus pilih mengikut kesesuian Nabila. Cuma 2 permainan terpaksa menunggu stok lain. Sudah habis! 
~Chain linkers dengan puzzle je saya beli. Tambah dengan flash card. Puzzle tu sebenarnya nak beli yang lain. Nak beli yang jenis shape punya..tapi dah habis. Hurm..jadi beli jelah yang ni..hehe.Yang kayu kayan tu bukan ek..tu beli dah lama dah..~
Abg tanya, saya ada janji dengan Nabila nak beli barang mainan dia ke? Sampai tak kasi chance ayah dan ibu nak makan dulu. Menangis dalam Mall .Tapi bila sampai kedai, terus-terus diam kat kedai tuh!
Saya kata tak..tapi tak taulah kalau Nabila tahu niat hati saya..

Hehe.....

Nampak tadi, Nabila bermain atas bola, seronok bukan main lagi. Siap angkat-angkat kepala lagi. Selalu kalau nak main..mesti saja mulutnya bising. Ni entah apa hanginnya..baik sangat..!! Saya pun tak nak lepaskan peluang ni. Lama benar Nabila berehat. Kali ni nak pulun Nabila habis-habisan.. :)

 ~saya yang dah baik..~

Alhamdulillah..Terima kasih pada semua yang tak putus-putus mendoakan Nabila :)

7 comments:

Nonie said...

Alhamdulillah.....happy akak baca entri Ina kali nie...mood Nabila dah kembali ok yer..moga Nabila Comei nie sentiasa sihat & ceria selalu yer:-)good girl...

Anonymous said...

alhamdulillah.
sy yg membaca pun gembira bila dpt tahu keadaan nabila lebih baik.
mudah-mudahan akak lebih tabah dan nabila akan lebih sihat.
isnyaAllah

Bicara hati ibu aisya said...

Alhamdulillah..nabila dah kembali.syukur :) ibu ayu pun tumpang gembira. hadiahnya..ciuman sayang dari kami tuk nabila.

wahhh..bestnya mainan2 nabila.flash card pun banyak.nak kena g tgk gaklah kedai USL tuh.

Cho Zila said...

assalamualaikum...
semoga akan terus sihat sejahtera hendaknya nabila...
oooo ada yerk kedai buku best kat summitni... level berapa yerk? Dah lama tak gi summitni...

Azma said...

Alhamdulillah..

Aisshh..ramai yg terjah sana ni! Bila la saya nak sampai summit tu agaknya.. Patah kaki encik suami x de..huhu..

Unknown said...

yeayy...anak umi dah baik...abang Iman jer blum baik sakit lagi...Nabila doakan abg Iman cepat sembuh ek...leh main2 ngan Nabila dalam mimpi...hehe...

Dda Ly said...

Alhamdulillah..saye paham mcmmana leganye perasaan mama nabila..sbb saye pon byk kali go through the same thing mase damia skit2 dulu..alhamdulillah, nabila dah ok..damia pon dah ok sekarang..hopefully forever..:)

singgah dari ghmb..
jemput ke rumah ye??
http://laydie-dda.blogspot.com