Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

11 March 2011

Bila mahu mencari yang terbaik..

Dua hari ini, berfikir panjang tentang sekolah Nabila.. (Hurmm..sekolah lagi..Takde topik lain ke ibu Nabila nih?)
Semalam berbual dengan Jiey. Masing-masing bercerita tentang keadaan anak di sekolah. Ini semua gara-gara insiden Nabila di cakar oleh rakan sekolahnya beberapa hari lepas.
Bila mahu tukar ke sekolah lain, saya sangat sukar untuk mencari yang sesuai untuk Nabila. Semuanya tak seperti yang saya mahukan. Tapi tidak pula saya terus memberhentikan Nabila dari sekolahnya sekarang.
Bukan tak nampak langsung perubahan pada Nabila sejak bersekolah. Banyak perubahan dia. Cuma saya ni yang tak sabar! Huh!! Susah la kalau hati mahu yang terbaik saja!
Saya bersyukur, Nabila punya peluang untuk bersekolah. Namun bila mengenangkan insiden-insiden yang terjadi pada Nabila, membuatkan saya takut! Saya rasa tak percaya pada staf di situ. Dan saya lebih berhati-hati. Cuma kadangkala terlepas pandang juga!
Tadi berbual dengan Ayu Ibu Aisya. Bertanya khabar Aisya. Dan Alhamdulillah, Aisya semakin baik. Cuma masih lagi meneruskan ubat antibiotiknya.
Kata Ayu, dia tak bersetuju andai saya berhentikan Nabila sekolah. Ya, saya akui. Saya juga sependapat dengan Ayu. Saya tidak mahu kejar benda yang belum tentu saya dapat. Saya cuba pujuk hati untuk menerima seadanya sekolah Nabila itu..
Mohon segalanya dipermudahkan. Hilangkan rasa gundah hati ini.. Amin..
p/s : nabila nampak macam dah baik..cuma suaranya serak. kata doktor semalam, tekaknya merah..huhu..

1 comment:

Min said...

Moga ina & nabila dimudahkan dalam setiap urusan kehidupan... amin!