Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

31 March 2011

Firasat ibu..

Sedari pagi tadi hati saya tak keruan.Apatah lagi melihatkan keadaan Nabila semalam. Kata mak,sejak pulang dari sekolah semalam Nabila terus menerus merengek.Mahu tidur! Awal.Memang awal. Tidur di jam 6 petang.

Dan Nabila tersedar pada jam 11 malam. Nabila merengek,suaranya mendesah seolah-olah tidak selesa. Saya membetulkan kedudukan kepalanya dan menyentuh dahinya. Panas. Kebetulan pula Abg menelefon saya namun saya terpaksa meletakkan panggilan tersebut kerana mahu memberikan Nabila ubat.

Mujur juga masih ada simpanan ubat demam.Dan sesudah itu sepanjang malam Nabila di dalam buaiannya.Tak sampai hati pula saya untuk mengejutkannya...

Dan pagi,sewaktu dalam perjalanan ke sekolah, saya perasan Nabila tampak tidak selesa. Beberapa kali Nabila bersin dan batuk di dalam kereta. Perasaan khuatir timbul dalam hati ini. Perlukah saya menghantarnya ke sekolah? Serasa tidak sempat untuk berpatah balik saya teruskan perjalanan ke sekolah. Bisik hati mungkin Nabila hanya batuk-batuk biasa.

Sepanjang pagi saya sibuk dengan meeting. Pada awalnya hati entah ke mana. Tidak fokus langsung pada meeting yang sedang berlangsung.Dalam fikiran saya hanyalah Nabila! Dan tidak lama sesudah itu saya kembali bertenang. Fokus terhadap kerja. Saya cuba untuk pujuk diri sendiri untuk bertenang.

Dan petang jam 2, saya menerima panggilan dari Tasputra.Katanya badan Nabila panas. Huh..sudah saya jangkakan.Benar kata hati saya. Nabila tidak sihat.Kata mereka,mereka cuba untuk memberi ubat, namun tidak tahu mana satu ubatnya.Sudahnya saya meminta keizinan pada bos untuk pulang awal.Kerna mahu membawa Nabila ke klinik. Ubat yang lepas pun sudah habis.

Saya ke Klinik Kita Wangsa Maju. Saya ke sana kerana nama Nabila memang sudah tersedia register di situ. Cumanya saya terpaksa membayar tunai. Tidak dapat menggunakan panel.Mujur juga baru gaji. Kalau tengah bulan macamana?

Suhu badan Nabila tadi mencecah 38.9 . Panas sangat. Saya sendiri rasakan badannya hangat. Pulang saja tadi saya terus menjirus badannya dengan air dan memberinya ubat. Nampak mulutnya merah sangat.Kesian anak ibu!!

Harapnya demannya akan kebah. Saya cukup risau kalau dia demam. Lagi-lagi tentang sawannya. Ya Allah..sembuhkanlah Nabila..Amin...

7 comments:

...mommy jue... said...

semoga cepat sembuh ye sayang......

Kak Ina said...

Salam. Selalu singgah di sini cuma x tinggalkan jejak. Kalau Nabila demam panas sangat, cari daun bunga raya. Ramas sampai hancur n ambil lendir tu lumurkan kat badan. InsyaAllah turun sikit suhu badan tu. Hope Nabila dah okay.

Mamanurin said...

alaaaa ciannya nabila mama..cepat2 sihat yer..mama doakan nabila kuat. jangan putus asa tau! muahhhhhh

Nonie said...

Sekarang musim demam la...pastu demamnyer jenis kejap kebah kejap panas...akak pn risau sgt bila anak2 demam terutama sekali si Humaira...Ina jgn lupa bg Nabila mkn ubat ikut time...moga Nabila cpt sembuh dr demam yer..:-)

Nurul Hazira Razali said...

semoga akak akan lebih tabah dan semoga adik nabila cepat sembuh yer sayang

Bicara hati ibu aisya said...

Alaaa...ciannya anak ibu.Semoga cepat sembuh ye nabila sayang.

MaMa ArIaNa.. said...

moga2 nabila cepat sembuh dr demam ye cuyunk....amin