Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

11 April 2011

Doa kalian amat saya hargai..Terima Kasih..

Salam semua. Selepas membaca komen-komen semua, terasa berat hati pula untuk saya menutup pintu blog ini. Benar..Atas doa kalianlah Nabila saya semakin kuat untuk meneruskan hidupnya. Sungguh saya terharu dengan apa yang di tulis oleh pembaca di sini. Mungkin juga saya tidak patut berfikiran singkat untuk menutup segalanya. Entahlah..mungkin fikiran saya bercelaru. Apatah lagi minggu lepas saya diuji dengan keadaan Nabila yang demam dan meragam!

Bercakap tentang demamnya, sedia maklum, Nabila telah di masukkan ke hospital Kuala Lumpur pada Rabu lepas. Itupun sesudah 3 antibiotik dan ubat demam yang bersilih ganti dimakannya. Sungguh saya risaukan keadaannya. Mak saya sudah bising-bising mahu saya membawanya ke hospital. Dan akhirnya saya akur juga.

Saya sebenarnya tidak menyangka Nabila akan di tahan ke wad. Ujian menunjukkan Nabila di serang viral fever. Pada awalnya doktor menyangkakan Nabila di serang denggi. Namun selepas ujian di buat, ujian denggi adalah negatif.
Hari pertama dan kedua, ragam Nabila serba tak kena. Sehinggakan rakan sepejabat datang melawat Nabila, Nabila masih lagi menangis. Aduhai.. Tak tertahan rasa hati melihat dirinya merengek sepanjang hari. Puas saya berbisik pada Nabila, kata saya " Dik, adik jangan nangis. Cuba tengok orang lain. Dorang sakit lagi teruk.Tapi dorang tak nangis pun!". Entah Nabila faham atau tidak, saya tak pasti.

Di hari kedua, Nabila langsung tidak mahu menyusu. Makan juga kurang. Air kosong apatah lagi. Dan sudahnya, petang itu Nabila dimasukkan air. Aduhai..Sudahlah sebelum itu, saya melihat dengan mata kepala saya sendiri bagaimana keadaan Nabila dicucuk bagi mencari urat untuk diambil sampel darahnya. Nabila menangis sambil menarik baju saya menahan kesakitan. Dan hampir 7 kali cubaan cucukan jarum menusuk di tangan dan kakinya. Saya seperti mahu menangis melihatnya.

Dan esoknya, Nabila mulai tersengih-sengih. Senyum. Dan saya rasa lega sekali. Alhamdulillah. Saya mengangak petang itu saya dan Nabila akan discharge, namun entah mana silapnya, Nabila tiba-tiba demam. Dan sudahnya kami tidak dibenarkan balik sehingga ujian air kencing di lakukan. Dan saya terpaksa bermalam lagi di hospital.

Dan Sabtu, selesai result ujian air kencing dikeluarkan, barulah kami pulang. Alhamdulillah, tiada jangkitan kuman dan keadaan Nabila bertambah baik dan ceria.

Sungguh saya rasa amat-amat lega. Dan pabila pulang, Nabila cuba untuk mengangkat punggung untuk mengesot dan mulutnya sangat riuh sekali. Ketawa besar pabila saya mengajuk cakapnya. Sangat bijak. Alhamdulillah..

Terima kasih pada semua yang tak putus-putus bertanya khabar tentang Nabila. Dan juga sentiasa mendoakan Nabila. Tak terbalas rasanya jasa semua kerana sentiasa menyokong dan memberikan sumbangan dan doa pada Nabila.

6 comments:

Kakcik Seroja said...

Syukur Alhamdulillah. Rupanya Nabila hendak mendapat akal lagi - dan bukan murah harga yang perlu dibayarnya.

Farah Shamsudin said...

Syukur..:) nak besar rupanya Nabila nie.. Itulah betapa besarnya pengorbanan seorang ibu kan?

Nonie said...

Alhamdulillah...Nabila dh kuar wad yer..

A.I said...

Alhamdullilah.. (^___^)

MaMa ArIaNa.. said...

Syukur Alhamdulillah....nak pandai la nabila cuyunk nie...terlalu berharga detik2 membesar nabila dan juga pengorbanan ibu...(",)...

jannahshahab said...

Alhamdulillah...nabila nk pandai sesuatu tu...tu yg demam agaknya..Allah nk uji kita, begitula..kemudian Allah beri kite hadiah pula slps diuji tu..Alhamdulillah..