27 April 2011

Sian Nabilla, tersedu-sedan menangis....

Pagi tadi saya terlewat. Sedar-sedar jam sudah menunjukkan pukul 6.45 pagi. Ya Allah, kelam kabut bangun. Saya tertidur di ruang tamu kerana Nabila mahu tidur di buaiannya. Saya sedar jam handphone berbunyi jam 5.00 pagi, namun saya mengantuk dan keletihan semalam. Saya tutup dan terus tidur kembali. Sudahnya, memang terlambat lah!!

"Nabila, pesan kat ibu jangan bawak kete laju-laju.." Itulah pesan Abang sebelum dia menutup pintu kereta. Huhu..Macam tau-tau je saya nak membezit pagi ni..

Adoiii..Memang lambat. Dahlah semua bawa kereta macam siput. Saya siap mencilok-cilok lagi. Tambahan pula ada sorang mamat ni. Saya cuba potong dari lorong kiri. Alih-alih tak bagi masuk himpit ke kanan. Kalau bawak kereta laju takpe gak. Ni macam nak gi bersantai pulak. Huhu..salah saya jugak. Kalau terlanggar macamana..Tak ke haru.. Ibu Nabila nih dah tak sayang nyawa agaknya..!

Nabila mulalah rasa tak selesa. Senget-senget badan dia duduk dalam car seat (padahal dia memang slalu gitu pun..tak pernah nak duduk betul. Bila dibetulkan mesti senget balik). Alih-alih menangis..Huwaaaa!!!

"Dah jangan nak nangis! Ibu tengah bawak kereta nih. Mana leh nak bagi susu.." Mak aiii..cam ibu tiri pun ada saya nih. Apa lagi..sang puteri melalak la kat dalam kereta bila kena marah..Huwaaaa!!!!

Adoiii..apa nak di buat ni. Serba tak kena dibuatnya. Meleleh-leleh air mata, air hingus..dan sewaktu dengannya...Sayu je tengok budak kecik ni menangis. Konon-konon sedih sangat la ibu marah dia..

"Dah la dik, ibu bukan marah lah. Kan ibu tengah bawak kete ni..Adik tak mo la nangis.."

"Huwaaaaaa...."

Saya kesat la air mata dia. Kesian pulak. Tak pasal-pasal Nabila kena ngan ibu pagi ni. Sori ek sayang. Ibu bukan marah adik pun. Ibu sayang sangat adik. Cuma ibu dah lambat. Adik lak nak wat adegan sayu mayu ni..Mau ibu tak naik hangin..

Sabau jelah pepagi nih. Datang opis..sistem lak wat hal. Lembab cam siput. Adoiii..satu keje pun tak jalan. Geram jer hati nih!!

Kali ni ibu lak rasa nak nangis... Huwwaaaaaa!!!!!!!

3 comments:

Yana@Noni said...

Sabar2 Ina...kalau dah lambat akak pn mcm tu..angin 1 body...sume org kat sisi mahu dihamun jer rasanya...hehehe:-)

Bicara hati ibu aisya said...

Alololo...ibu marah nabila yer sayang?cian nabila.Cakap kat ibu, tulah lenkali jangan bangun lambat lagi.hahahaha...

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

cian ibu..cian nabila gak..sbr2 yer...

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...