29 May 2011

Si kecil sudah pandai mahu main di luar..!!

Selalu beginilah..Bila dah bosan..mesti merengek-rengek mahu keluar. Nak duduk kat luar ambil angin. Kan senang kalau adik boleh jalan. Boleh ibu bawak adik jalan-jalan kat depan rumah.. :) Takpelah..duduk kat buaian pun takpe kan..hehehe..

Dah bosan duduk luar, ibu ajak masuk..main puzzle..ok jugak!!

Hurm..Biasalah, Nabila belum boleh untuk guna tangannya sendiri mengangkat blok-blok tersebut. Perlukan bantuan ibu untuk lakukan semua itu. Huhu..Tapi takpelah..Ajar pelahan-lahan. Lama-lama mesti Nabila boleh. Saya nampak ada perubahan bila saya ajar puzzle ini padanya. Selain dari dia memandang warna-warna pada puzzle itu, skill memegang Nabila sudah nampak kemas. Jika dulu, puas saya membentuk tangannya untuk menggenggam. Kini, bila diletakkan pada tombol puzzle tersebut, dia cuba untuk menggenggam. Yeahh!!!!

~Aik..awatnya pandang ibu adik..? Dengar ibu sebut yek.. :)~

P/s: Air liur meleleh-leleh..hurm..susah juga nak ajar Nabila untuk control air liurnya.. :(

6 comments:

Yana a.k.a Noni said...

Insyaallah...usaha berdikit-dikit pasti akan ada hasilnya..Nabila beria nampaknya tgk ibu...cuba memahami apa yg ibu katakan yer:-)

Farah Shamsudin said...

yerlahhh.. lama-lama Nabila pandaila tuu.. Pelan-pelan kayuh..

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

cayok2 nabila..alhamdulillah....

Bicara hati ibu aisya said...

Alhamdulillah...dah ada perubahannya kan?walaupun sikit tp lama2 nanti insyaallah nabila pasti boleh melakukannya sendiri.Terus usaha ye ina dan nabila.

Bella...makin cun lah ibu tgk pic baru nih.lama xjumpa.Rindu!
Hug n kiss utk nabila.

MaMa ArIaNa.. said...

insyallah nabila mesti boleh...ibu kena teruskan usaha..sejuk hati tgk nabila skrg dh besar makin bijak nie...:)

mama akid said...

alhamdulillah..lama2 nnt pandailah nabila...

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...