Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

17 June 2011

Nabila demam lagi..

Sebenarnya saya tak menyangka Nabila akan demam hari ini. Patutlah mak kata Nabila asyik minum air kosong semalam. Makan pun tak mahu.
 
Semalam jam 3 pagi, Nabila terbangun dari tidur. Saya fikir Nabila mahu susu. Bila saya pegang tubuhnya..MasyaAllah..tersangatlah panas. Saya ambil suhu. Dan ia menunjukkan 38 darjah. Sah Nabila demam. Dan terus saja saya berikan ubat demam kepadanya. Dan Nabila kembali tidur..
 
Jam 5, Nabila terbangun lagi. Dan saya tak pasti kenapa. Dan saya rasa kakinya sejuk sekali. Saya terus memakaikan stokin (selalu pakai..tapi semalam agak panas jadi saya tak pakaikan) dan menukar lampinnya. Saya peluk Nabila sebab saya fikir Nabila mungkin sejuk. Tapi Nabila merengek mahu tidur di buaiannya.
 
Jam 6.30 pagi, saya bangun dan mahu bersiap untuk ke tempat kerja. Saya rasa suhu badan Nabila. Sudah kurang panasnya. Dan saya fikir mungkin demamnya sudah kebah. Dan saya terus menyiapkan Nabila ke sekolah. Nabila pula sedikit pun tak merengek. Dan di dalam kereta dia diam. Sewaktu saya hantar pun senyap saja.
 
Dan jam 9.45 pagi, saya terima panggilan dari sekolah. Arghh..apahal pulak ni. Hati saya risau. Rupanya badan Nabila panas kembali. Terus saja saya keluar pejabat menuju ke sekolahnya. Sewaktu saya sampai, saya dengar jeritan tangisan Nabila di dalam sekolah. Rupanya kakitangan di situ sedang mengelap tubuh Nabila dengan tuala basah. Dan kata mereka suhu yang mereka ambil tadi adalah 38.8 darjah celcius. MasyaAllah..panasnya.
 
Terus saja saya membawanya ke Klinik Kita Wangsa Maju. Nabila tertidur keletihan dan tiba-tiba dia tersedar. Nabila menangis sekuat hati, sampaikan nurse keluar bertanya adakah giliran saya lama lagi. Mujur ketika itu giliran kami selepas itu, cuma yang tak seronoknya saya tunggu agak lama juga. Tak sangka pula pagi-pagi ramai pula ke klinik.
 
Saya pegang Nabila pun terasa badannya hangat betul. Bila doktor check suhu, demamnya masih tinggi. 38 darjah dan doktor terus menyuruh nurse memasukkan ubat punggung. Saya risau andai serangan sawan ada bila dah kena demam ni. Mintak-mintak dijauhkan... :(
 
Dan sewaktu saya meninggalkan Nabila untuk ke tempat kerja semula, Nabila masih lagi menangis. Memang gaya Nabila tak selesa dengan keadaan tubuhnya yang panas. Saya tanggalkan pakaiannya dan hanya memakaikannya lampin saja. Ayah saya sudah standby air asam jawa untuk dilumur andai badan Nabila panas lagi selepas ini. Harapnya demamnya lekas-lekas kebah. Risau betul kalau si kecil ni demam... :(

3 comments:

MaMa ArIaNa.. said...

alahai cian nabila...semoga nabila cepat sembuh...

Puteri Satu said...

yerla memang klu anak demam ni riso sangat... akak pun aqilah bulan ni je dah dua kali demam...riso ya amat...

Salina@IbuAqil said...

Semoga Nabila cepat sembuh ye.. Amin!!!