Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

08 July 2011

Ibu terpaksa sayang... :(

Semalam, nampak tanda Nabila bakal selsema. Sewaktu Nabila mandi dalam jakuzzi, kelihatan beberapa kali Nabila bersin.
 
Dan pulang dari pejabat semalam, kata mak Nabila mengamuk. Tak selesa dengan hidungnya. Sempat mak masukkan Nabila dalam buai. Kata mak tak tahan mendengar jeritan Nabila. Bila dimasukkan ke dalam buai, dia seolah-olah tercengang. Lupa sebentar dia di dalam buainya.
 
Namun, saya melarang untuk mak melakukannya lagi. Dikhuatiri Nabila akan ingat kembali pada buaiannya. Hurm..sukar sekali rasanya. Kerana sedari kecil kami sudah mengajarnya untuk duduk atau baring dengan menggunakan rocker atau buai. :( Sepertinya sudah menjadi kebiasaan pula bila Nabila menangis meraung, kami memasukkan ke dalam buai atau rocker..
 
Dan tadi saya lewat ke pejabat. Pada awalnya saya sudah bersiap seawal jam 6 pagi untuk ke IMC. Namun, bila melihatkan keadaan Nabila yang serba tak selesa, jadi saya mengambil keputusan untuk ke klinik terlebih dahulu. Di rumah semalam pun hanya makan ubat lama saja. Tadi pun saya sempat mengambil suhu badan Nabila. Mujur tak  demam. Tadi saya ke klinik pun hanya mengambil ubat tanpa berjumpa doktor. Hanya mengambil ubat demam dan selsema. Kerana saya fikir mungkin Nabila hanya selsema. Ubat demam hanya sebagai standby saja.
 
Lantas saya terus membawanya ke sekolah. Pada awalnya saya mahu membawa Nabila ke pejabat sementara menantikan mak selesai dengan urusan dylisisnya. Namun, bila memikirkan suhu dalam pejabat saya teramatlah dingin (semalam berlapis-lapis baju saya pakai..sejuk amat-amat...!) Jadi saya mengambil keputusan untuk menghantar Nabila ke sekolah saja. Saya sudahpun berpesan pada teacher Nabila andai Nabila demam atau keadaan bertambah buruk, terus saja menelefon saya.
 
Dan kini hati saya risau melihatkan keadaannya di sekolah. Saya sempat melihat Nabila tersenyum dalam pelukan teacher bersama anak-anak lain. Doa saya agar Nabila baik-baik saja di sekolah hendaknya.. Amin..

2 comments:

AIN NAZRI said...

semoga nabila cepat sembuhhh

Tika said...

Aimy pun kembali selsema jumaat semalam.. huhu. Cumanya tak teruk sangat kut.. harapnya cepat sembuh anak2 kita.. amin