26 July 2011

Kembali ke Rawang...

Bermula semalam, saya sudah kembali semula ke rumah kesayangan saya di Rawang. Tidak lagi berada di rumah mak seperti dulu. Kali ini, Nabila hanya akan dihantar ke rumah mak pada hari Khamis dan juga pada hari saya ada kelas menjahit. Sure mak rindu kat budak kecik nih..huhu..

Mengapa saya berulang lebih jauh?

Sebenarnya saya sendiri kurang selesa dengan rumah mak. Memang saya akui seronok duduk dengan mak, tapi bila dah kahwin, perasaan itu kurang. Saya selesa dengan rumah saya sendiri. Lagipun rumah mak yang agak sempit dan kerana kasihan adik perempuan saya yang tidur tanpa katil..maka saya ambil keputusan untuk pulang ke Rawang. Itupun Abang tak bagi sebenarnya. Kerana kasihankan saya meredah pagi-pagi dalam perjalanan jauh ke USJ bersama Nabila.

Tapi bila dah lama-lama travel RAWANG-USJ-JALAN DUTA-USJ-RAWANG.. takdelah teruk sangat. Orang kata 'alah bisa tegal biasa'.. :)

Cuma perbelanjaan memang meningkat lah. Nak buat camner..Inilah yang dikatakan pengorbanan. Demi anak..saya pejamkan jelah mata nih..hehe..

Moga perjalanan seharian saya bersama Nabila tidak mengundang sebarang malapetaka atau apa jua yang sulit untuk saya menghantarnya ke sekolah dan juga ke pejabat untuk mencari rezeki.Amin..

Hurm..tentang gym? Aktiviti petang saya yang dulu-dulu..konon-konon nak kuruskan badan..? Apa cer?
Hehehe...masih lagi diteruskan. Cuma berat saya dah statik..sebab sebulan lepas, saya kurang ke gym. Akibat penat berkejaran mengambil Nabila ke sekolah. Sekarang pun berat saya sudah 66kg. Dah 16 kg pergi..hehe..Tapi itu tak cukup lagi buat saya.

Solutionnya..saya beli satu mesin untuk saya exercise di rumah. Crosstrainer. Pada awalnya nak beli treadmill..tapi bila fikirkan kalau kat gym orang kata guna crosstrainer lagi bagus..maka saya ambil keputusan untuk beli. Lagipun Abang pun boleh exercise gak. Sibuk kata gym kat perodua penuh..huhu..

Lepas ni boleh la buat exercise kat rumah dan Nabila juga berada di depan mata saya. Takdelah saya rasa bersalah sebab sibuk pentingkan hal diri tanpa ingat pada anak..huhu..

4 comments:

Tika said...

wah bestnya ada cross trainer..

saya ada treadmill.. tapi hehehe.. terbiar jer.. tak sempat gak bila dah ada di rumah hehe.

Bab rasa bersalah tu.. itulah yg selalu menghantui saya kalau buat hal utk diri sendiri huhu.

Apa pun moga ini yang terbaik buat kalian dan semuanya berjalan lancar dan selamat...insyaAllah..aminn

kami said...

ina, brape harga crosstrainer ni ek..

Noina said...

Tika: hehe..tulah..harapnya mesin ni tak terbiar jelah..huhu..

Noina said...

Kami: hehe..dalam 2700..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...