15 August 2011

Bila si ibu sakit..anak turut sakit..

Sudah hampir seminggu badan saya tak tentu hala. Sepanjang kursus minggu lepas, alhamdulillah, takdelah nampak teruk sangat. Masuk saja Jumaat, dengan suara yang serak dan kepala pening membuatkan saya layu di pejabat. Sudahnya, saya mohon pada bos untuk pulang awal. Tak tahan dengan keadaan pejabat yang sangat-sangat sejuk..

Hujung minggu, kami pulang ke Ipoh. Kerna sudah berjanji dengan mak mertua untuk pulang. Maklum saja, kami sudah lama benar tidak pulang ke Ipoh. Abang yang sibuk bekerja, saya yang sibuk dengan kelas menjahit membuatkan opah Nabila sudah sangat rindu pada Nabila.

Semalam, Nabila meragam. Dan saya sudah menjangkakan Nabila demam. Hasil dari berjangkit dengan saya. Itulah padahnya kalau si ibu demam. Anak turut dijangkiti. Yelah, Nabila apa-apa pun mesti dengan saya, makan, minum semua bersama saya. Batuk selsema saya pun dah merebak pada dia.. :(

Semalam, sewaktu famili Ita & Farid dan Abang Long & Kak Long datang ke rumah untuk berbuka puasa, badan Nabila dedau. Dan saya sempat mengelap tubuhnya yang mulai panas. Dan sesudah mereka pulang, Nabila terus tertidur di buaianya. Dan tak sedar sehingga jam 7 pagi.

Dan hari ini, saya dan Abang sama-sama E.L. Saya juga masih belum sihat sepenuhnya walaupun dan berbiji ubat dimakan. Kepala masih pusing, namun masih gagah lagi untuk menguruskan Nabila. Nabila? Sangat-sangat lembik tubuhnya. Sepanjang hari (sehingga entry ini ditaip) Nabila tidur. Hanya sesekali lagi terjaga. Itupun saya paksa Nabila makan nasi kerana mahu memberinya ubat. Takkan nak makan ubat dengan perut kosong.

Bila lihat dirinya, kesian pula saya tengok..Mujur tak sekolah hari..andai ke sekolah, pasti dia mengamuk di sana... :(

~Bila pegang..lembik sungguh badan..Ayik nak tido je...huhu..Moga anak ini lekas-lekas sembuh..~

5 comments:

wani johari said...

semoga nabila cepat sembuh ye...

::Mama Annaufal♥Aunie:: said...

alaaa siannya kat budak techik tu....mg cpt sembuh yer syg.xmo dmm2...raya dh dekat....

Pnut said...

Moga Nabila cepat sembuh dan boleh main-main dengan cergasnya nanti..

iDa DgN aNaKnYa aLoNG said...

moga nabila si comel cepat sembuh yer nak..kuatkan semangat..

A.I said...

kowang cepat2 sembuh ye....

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...