09 August 2011

Hati ini gusar..

Tadi selepas memandikan Nabila, terjadi lagi perkara itu. Perkara yang saya sendiri tak pasti adakah ianya benar-benar 'benda alah' itu atau tidak. Ya, saya tak confirm. Doktor belum lagi mengesahkannya... :(

Last video saya ambil sewaktu bulan Februari. Dan entah kenapa saya tak ingat adakah itu kali terakhir serangannya. Kerana saya tak suka untuk ingat semua itu. Kerana ia menyakitkan hati saya.

Tadi bila mak dan ayah saya melihat untuk pertama kalinya ia menyerang Nabila, naik panic juga mereka. Saya cuba buat wajah tenang. Namun dalam hati hanya Tuhan saja yang tahu perasaan saya ketika itu. Saya takut, dan dalam masa yang sama saya pujuk hati saya. Saya kata ianya mungkin sebentar saja. Dan saya akan cuba dapatkan jawapannya esok..!

Mengapa esok?

Nabila akan bertemu janji dengan doktor peadiatrik untuk kesekian kalinya. Serasa saya mahu menjerit pada doktor mahu mereka menerangkan mengapa dengan Nabila. Serius saya rasa macam orang bodoh. Kerana saya tak tahu apa yang berlaku pada anak saya, sedangkan saya ibunya. Saya perlu tahu apa yang terjadi padanya walaupun perkara itu tidak membimbangkan.

Tadi sewaktu 'benda alah' itu berlaku, badannya keras. Tapak kakinya membengkok ke dalam. Dan tangannya menggenggam kuat. Badannya saya rasa lain. Macam takut pun ada. Mata dok terkedip-kedip macam ada benda masuk mata. Dok tahan-tahan nafas. Sekejap, namun bagai nak putus nyawa saya melihatnya kerana berlaku kerap.

Saya mahu menunjukkan video yang saya rakam bulan 2 lepas. Tapi memandangkan video itu panjang dan perlu di edit, maka saya tidak dapat menunjukkan pada semua. Dan doa saya harapnya ianya bukan 'benda alah' itu. Saya mahu anggap saja ia gangguan dari saraf otaknya. Entahlah..pening pulak saya fikir perkara ini.

Dan kini, bila melihatnya tidur tenang, saya kembali lega. Mungkin dia letih tadi. Sepanjang hari tidak tidur dan terkejut bangun seaktu melelapkan mata petang tadi. Entahlah..blur plak rasa. Doakan yang terbaik buat Nabila esok..Amin..
~Budak kecik temankan nenek dan aunty ke Klinik tadi. Kemudian ke NSK membeli belah. Kata mak Nabila suka benar tadi. 1st time dok dalam troli. Mak dok pegang ketiak Nabila jangan bagi dia jatuh. Risau pulak mak kata begitu, Yelah..budak kecik ni pinggang dia bukan kuat pun, duduk kena support lagi. Tapi tadi konon-konon macam dah kuat pinggang dia. Tegak je kepala. Ke mmg pinggang dengan tengkuk dan benar-benar kuat..Wallahualam...

2 comments:

Bicara hati ibu aisya said...

Ya Allah..jadi lg ke ina?Dapat ayu bayangkan saat-saat tuh.Sabar ye ina.Nabila anak yang kuat!Harap-harap bukan 'benda' tuh.(Sampai sekarang ayu masih xdapat lupa saat aisya diserang 'benda alah' tu dulu.Rasa cam nak putus degup jantung ni melihatnya)

Tika said...

:( .. ini baru 2nd time ke ina? maaf tak tau nak kata apa.. sbb saya pun takut.. sabarlah ya.. insyaAllah nabila akan ok kelak..

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...