Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

20 August 2011

Shopping Raya..Huh!! Penuh dengan lautan manusia..

Semalam, saya bersama adik dan mak ke Jusco Wangsa Maju. Mencari T-Shirt sehelai dua untuk Nabila. Juga mencari kasut raya saya. Mak dan adik juga sibuk memborong. Jusco penuh semalam walaupun jam sudah menunjukkan angka 9.30 malam. Rasanya makin ramai pulak yang shopping lepas berbuka puasa.

Sebenarnya, saya memang tak biasa shopping raya last-last minit. Seminggu sebelum raya, bagi saya itu adalah last minit. Hehehe.. Sebab saya sebenarnya lebih suka shopping sebelum bulan puasa. Atau 2-3 bulan sebelum puasa. Itu untuk baju kurung saya. Sebab mahu menempah awal. Jadi nak tak nak kain kenalah beli awal. Tapi lepas ni dah tak payah nak sibuk nak cari tailor untuk jahitkan baju. Apa guna pergi kelas jahit. Gunakan ilmu yang telah diberikan....hehehe...

Baju raya Nabila pun tak banyak saya beli. Kebanyakannya semua baju Nabila hadiah dari kawan-kawan. Jadi, tak perlu membazir. Lagipun baju lama-lama yang diberi oleh rakan juga masih belum dipakai Nabila. Saiz besar..Budak kecik ni badan pulak stail tak naik-naik tembamnya. Lagi kurus adalah. So tahun ni ada la beberapa pasang yang sudah boleh dipakai oleh Nabila. Alhamdulillah..jimat duit ibu..hehehe...

Baju kurung Nabila saya sudah tempah dengan makcik saya. Kebetulan baju kurung saya juga dijahit oleh makcik saya. Tadi sebelum ke Jalan TAR, saya singgah sebentar ke rumah makcik untuk mengambil kain perca untuk dijadikan contoh warna tudung saya. Serius, saya tak ingat warna baju kurung saya. Yelah, beli dah berbulan-bulan. Hantar untuk tempahan pun dah lama. Manalah nak ingat.hehe.. Kain yang dah setahun lebih beli pun tak berjahit lagi. Alamatnya tu baju Raya Haji sekalilah..hehe..

Jalan TAR tadi, mak aiiiii..penuh dengan orang. Saya pula memang first time berjalan shopping hari Sabtu. Selalunya, saya memang tak nak pergi sana kalau shopping hari Sabtu atau hari nak dekat-dekat raya ni. Baik masa bujang dulu atau dah kawin sekarang ni, saya suka beli awal-awal. Tak suka nak berhimpit dengan orang ramai.

Tadi mujur tak bawa Nabila bersama. Saya dan adik saya saja berdua berjalan meredah Jalan TAR. Hasrat mencari tudung untuk baju raya kami dan baju raya Abang. Masuk Sogo, mak datukkkkk!! Penuh orang!! Mujur seawal jam 10 pagi kami dah terpacak di Jalan TAR. Kalau lewat sikit, sure dah tak boleh nak cari parking.

Huh..cam  serik je nak pegi time-time nak raya nih. Semua dok berpusu-pusu.Saya lihat anak-anak kecil pun dok melalak menangis kepenatan..huhu..Tapi tadi, Alhamdulillah..semua dah dapat dah. Kira dah lengkap dah. Best!! Lega semua dah settle.. :)

1 comment:

senyumm said...

nnt akak upload gmbr nabila berbaju kurung ea..mst comel