21 September 2011

Alhamdulillah, dia kembali tersenyum...

Syukur Alhamdulillah. Saya sangat gembira. Pulang dari kerja tadi, tak sabar rasanya menatap si kecil. Sepanjang hari menanti panggilan dari mak atau adik tentang Nabila. Bila pintu rumah dibuka, saya lihat si kecil ini sedang makan nasi bersama neneknya. Dan kata mak, Nabila sangat baik hari ini.

Alhamdulillah..Bila saya dukungnya, terasa tubuhnya berat. Hehe..3-4 hari menangis, namun bab makan memang laju. Mana taknya, bila menangis pun saya suapkan makan juga. Takut perutnya kosong. Rupanya ada hikmah di sebalik semua ini.Berat badannya naik.. :)

Saya fikir semua yang berlaku ini pasti ada sebabnya. Bila saya fikir kembali, ada bagusnya Nabila menangis. Bila menangis jantung akan mengepam laju darah yang membawa oksigen terus ke otak. Sebab itu Kak Raw pernah berkata pada saya, "Biarkan dia menangis. Menangis tu bagus untuk otaknya. Semua itu oksigen.."

Ya, fikir positif saja. Cuma sepanjang kejadian ini, saya banyak berfikir tentang Nabila. Tentang dirinya. Rasa insaf menyelubungi diri bila melihat anak ini. Melihat kembali segala apa yang saya buat sepanjang tempoh dugaan ini. Segalanya untuk Nabila. Segala yang saya dan Abang korbankan untuk benih kasih kami ini.

Terima kasih pada semua yang tak putus-putus mendoakan Nabila. Amat terharu kerana ramai di luar sana yang mendoakan kesejahteraan dan kesihatan anak ini. Tak kira melalui blog, facebook atau pun bertanya khabar melalui telefon. Serasa saya, andai Nabila tahu, pastinya dia juga turut mengucapkan terima kasih pada semua yang mendoakannya. Moga segalanya kembali seperti sediakala..InsyaAllah..Amin... :)

~Nabila & neneknya..mengulit bersama..seronok la tu dok celah ketiak nenek..hehe~

4 comments:

Bicara hati ibu aisya said...

Alhamdulillah..semoga sicomel ibu ni semakin sihat ye sayang.

adarnadzmie said...

good girl nabila...

Noina said...

Ayu: ALhamdulillah.. :) berkat doa semua.. :)

Noina said...

adarnadzmie: :) harapnya good girl sentiasa.. :) Amin...

Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...