Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

01 February 2012

Jalan-jalan di Bandar Jakarta...

Last week.. kami ke Jakarta. Kami sekeluarga bersama saudara mara sebelah mak memang dah plan untuk membeli belah persiapan perkahwinan adik saya...Dan saya, bersama Nabila dan Abang hanya niat untuk berjalan. Shopping? Adalah sikit..Tapi tak segila selalu.. Kerana percutian kali ini agak 'bajet' sedikit. Saya banyak peruntukkan duit ke rawatan Dr. Sham. Maka, adalah lebih baik saya berbelanja dengan berhemat saja.. :)

Pada awalnya memang cuak kerana untuk pertama kali saya saya travel bersama Nabila menggunakan kapal terbang. Khuatir sangat Nabila tak selesa atau menangis sehingga mengganggu penumpang lain. Namun sangkaan saya meleset bila lihat rupanya Nabila seronok berada di dalam kapal terbang. Mujur ruang dalam KLM tak terlalu sempit. Memang selesa.. :)

Sepupu saya, Imran sebagai tour guide kami. Sebenarnya agak seriau bila berjalan di kota Jakarta ini. Serius..Agak bahaya jika kita tak berhati-hati. Tak seperti di KL..boleh bersenang lenang berjalan di sini.

Apapun, saya enjoy trip di sana. Alhamdulillah, tiada insiden berlaku sepanjang kami di sana. Yelah, Imran nak jaga 13 orang..Masaing-masing punya kerenah tersendiri.. :)

Kebetulan juga 28 Januari adalah hari lahir mak saya yang ke 51 tahun.. So kami celebrate terus di sini.. :)

Sempat juga kami berjumpe dengan kak Maimon bersama suami dan anak tercinta..Hanani.. :) Kulit Hanani putih gebus. :) Rambut hitam lebat..geram je tgk dia. Santek anak dara kak maimon neh.. :)

Ok..enjoy da' pic ya!!




















p/s : sehingga hari ini..baju semua tak abis berbasuh lagi..huhu..penat tak hilang lagi..hehe...

5 comments:

ummiP3 said...

wah...seronok nampak bila Nabila tersenyum...jenjalan gi Indon lagi....gi mana Bu...keren bangat

Rinna said...

Wahh meriahnyaa jalan2 ke Jakarta.. Byk ke shopping barang2 kawin utk Ain.. :)

Epy Belated Besday utk Kak Saadiah.. Moga dipjgkan umur dan dimurahkan rezeki.. Amin

adarnadzmie said...

nampak happy jer nabila gi holiday...hehe...

Anonymous said...

salam, just nk tau..u all pegi 13 org duduk apartment mane ye?sy tgh mancari tempat ni.harap dapat membantu..tq :)

Noina said...

Cik Anony :

Kami duduk kat hotel Aryaduta Semanggi.. Apartment tu ada 3 bilik.. so dalam satu bilik tu boleh muat dalam 4 org gitu.. Kami book 3 apartment.. :) best sebab ada dapur :) Siap sempat masak bubur anak time tu...