Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

23 April 2012

Kumpulan Sokongan Anak Istimewa

Sejak mengenali dunia blogging, serasa saya begitu ramai sekali rupanya yang senasib dengan saya. Agak-agaknya lah kan, kalau takde blog atau facebook..confirm saya mati kutu tak tahu apa nak dibuat dengan Nabila.

Bila mempunyai anak istimewa, kawan-kawan di sekeliling kita juga istimewa.Perasaan bersama rakan-rakan yang punya anak istimewa juga lain. Tidak seperti bersama mereka yang tidak mempunyai anak istimewa. Kami lebih memahami 'bahasa' anak kami masing-masing.

Serius saya katakan, mempunyai kumpulan sokongan adalah satu perkara yang baik dan positif. At least, kita dapat meluah rasa pada rakan senasib yang memahami diri ini. Pada mereka yang rasa ragu-ragu untuk berkawan, inilah masa yang sesuai untuk join group kami .

 Super Mum's & Super Dad's Angel - Unconditional Love ditubuhkan oleh Puan Khairun Darwani Khairuddin dan di dedikasikan pada anaknya Nur Aida Qalesya bagi menghimpunkan ibubapa hebat yg menjadi insan terpilih oleh Allah swt; melahirkan dan membesarkan anak istimewa.

Antara  objektif kumpulan sokongan ini ialah utk :
1. Berkongsi info, ilmu, kemahiran, kepakaran mahupun pengalaman tentang isu-isu berkaitan anak-anak istimewa seperti terapi yang pelbagai, rawatan dan perubatan alternatif, penjagaan harian, hak-hak anak syurga di Malaysia, isu pendidikan khas dan isu kesihatan.


2. Meningkatkan kesedaran dan keprihatinan ibu bapa anak-anak istimewa mahupun individu/kumpulan penyokong dalam pelbagai isu.


3. Menyediakan para ibu bapa anak-anak istimewa yang mantap emosinya untuk berjuang dengan lebih gigih, tabah dan bertawakal dalam menempuhi pelbagai cabaran untuk anak-anak syurga mereka.


Pada saya, saya semakin bersemangat dalam proses pemulihan Nabila sejak mengenali kumpulan ini. Pelbagai info saya dapat dari mereka yang mempunyai pengalaman lebih luas berbanding diri saya yang kerdil ini. 

Kami juga pernah mengadakan 1st Gathering kami di Rawang dan rasanya saya pernah cerita dalam entry ini..  http://yongnoina.blogspot.com/2011/12/1st-gathering-supermum.html  


Kami kini sedang dalam usaha untuk mendaftarkan kumpulan ini sebagai kumpulan berdaftar. Masih dalam proses merangka kertas kerja . Pada mereka yang masih tercari-cari kumpulan sokongan seperti ini, mari sertai kami dengan klik pada laman facebook kami di  Supermum's & Superdad's Angel - Unconditional Love 

 

No comments: