Featured Post

Kronologi Kisah Yasmin Nabilah..

Assalamualaikum.. Lama betul nak menaip satu-satu entry.. Maaf la yek.. memang tak berkesempatan. Sekarang memang tengah busy nak final...

22 December 2012

2 bulan sudah..

Alhamdulillah,60 hari sudah berlalu *entry lambat taip* . Genap 2 bulan Naufal dilahirkan. Cukup bertuah kerana sudah menampakkan satu persatu kebolehannya. Namun jauh disudut hati saya,sayu melihat perkembangan Nabila. Jika dulu,tak berpeluang diri ini melihat hebatnya bayi kecil meneroka dunianya. Nabila dalam dunianya sendiri.

Tubuh Naufal juga yang semakin tembam :)

Naufal sudah mulai tersenyum dan mengagah apa yang orang lain katakan padanya. Dan sibuk memandang ibu dan orang lain. Merenung bila orang berborak. Macam nak mengecam orang pun ada. Kaki pun dah mula angkat tinggi. Seolah- olah cuba nak mengiring.

Seronok bila dapat tengok perkembangan anak depan mata. Tambah pulak,Nabila sendiri seperti ' terbela' berada di rumah. Makan minum cukup!

Nabila juga sudah mula membulat semula :)

Kelmarin, ada majlis makan- makan di pejabat. Saya membawa Naufal bersama. Dan bila ditanya,seronok tak duduk rumah? Jawapan saya : Heaven!!! Tak terkata seronok berada dirumah bersama anak- anak tanpa memikirkan hal kerja.

Owh ya,lupa nak cerita. Permohonan cuti menjaga anak selama 9 bulan telah diluluskan oleh kementerian. Makanya genap setahun saya bercuti membesarkan Naufal. 9 bulan tanpa gaji,mungkin agak sukar namun demi anak-anak saya sanggup. Duit masih boleh dicari. Dan saya sedang memikirkan apa yang patut saya lakukan di rumah untuk menampung belanja harian dan duit untuk bawa Nabila ke tempat terapi.

Mungkin saya perlu melakukan latihan terapi Nabila secara intensif bagi mengisi masa di rumah. Cuma mungkin tak dapat buat di luar seperti dahulu. Hanya di rumah barangkali. Sebab nak buat kat luar,kompem nak $$$$$$.

Bila memikirkan tentang hal terapi Nabila, sangat banyak yang tertinggal. Ada beberapa info rawatan terbaru yang dijalankan oleh rakan- rakan saya namun saya tak dapat membawa Nabila kerana masalah kewangan. Kalau nak ikutkan hati,serasa mahu buat tabung sumbangan khas untuk Nabila,namun akal ini menghalang. Jangan meminta- minta pada orang. :(

Ya Allah, permudahkan urusan ku untuk Nabila. Kau berikan kesihatan yang baik juga kepada kedua- dia anakku. Amin yarabbal'alamin..

3 comments:

OKU JOB DB said...

Welcome to OKU JOB DB, whether you are looking for a job or an employee, we can help you find what you have in mind. The best way to change your career or help to change someone else future. Let us know today.

欢迎来到OKU JOB DB,无论你是寻找工作或是有任何工作介绍,让我们建立你的未来,可以帮助你找到适合的工作。快联络我们。
Come to my site

Unknown said...

ada hikmat dan nikmat dalam dugaan yang diberikan oleh Allah. tahniah anda seorang yang tabah. semoga segala kesulitan hidup akan menjadi lapang akhirnya.

aNgeL pUTiH said...

salam puan.. boleh bagi no hp? hantar ke alamat emel sy, ana_adrianna@yahoo.com..

terima kasih :)