03 January 2013

Bila si adik jelesss!!

Selamat Tahun Baru 2013 buat semua pembaca blog picisan saya ini. Seronok dah masuk tahun baru,tapi terasa agak gerun bila memikirkan umur yang semakin meningkat. Tambahan pulak,saya dah masuk angka 3 siri tahun ini. Hurm,dah naik umur,amal ibadat pun kena naik dan bertambah-tambah jugak la kan?

Entri pertama tahun ini,tak lain tak bukan bercerita kisah anak-anak. Alahai,blog ni memang cerita tentang Nabila dan Naufal je kan. Apalagi yang nak ibu cerita dalam blog ini.

Alhamdulillah,perkembangan Naufal makin hari makin bagus. Bila di ajak berborak,mulutnya juga sama riuh. "uhhh ahhhh buuuu" . Siap angkat-angkat kening lagi. Bila ibu tegur tanya " kenapa menangis kuat- kuat ni?" . Tau senyap sekejap,pandang muka saya lepas tu sambung menangis balik. Sampai naik merah muka tu menangis. Sebijik cam kakak menangis dulu- dulu. Alahai!!!!

Pantang tengok orang takde,mulalah terjerit-jerit. Asyik nak berenjut je dalam rocker. Makk aiii,geget kang baru tau. Langsung tak leh nak bergerak buat kerja! Dan tadi,geram jugak rasa hati. Dah nampak saya sedang memangku si kakak untuk menyusu,elok diam-diam baring,tengok saya start pegang kakak mulalah nk bukak mulut nangis. Padahal sebelum tu dah menyusu kenyang! Nak apa lagi dik oiiii!! Penyudahnya,dua-dua atas riba ibu. Aisshhhhh!!"

Tengok gaya si Naufal ni dah mula nak mengiring. Kaki dah angkat tinggi. Sampai merah muka dia mencuba untuk berpusing dek marah tak dapat-dapat untuk meniarap. Bahaya gak dak Naufal ni. Kena sendal dengan bantal,takut jatuh dari katil.

Kisah si kakak pulak. Sekarang ni ibu dah mula rasa kuat untuk start balik segala terapi mak nenek Nabila. Kebetulan,seorang rakan bermurah hati meminjamkan standing frame hasil buatan suaminya untuk kegunaan anak tersayang. Tq Kak Jue. Aiman,Nabila pinjam kejap ek.

Dan tadi jugak,Nabila memulakan sesi terapi di PDK Kamii semula. Setelah hampir setahun berhenti kerana mengandungkan Naufal. Seronok benar cik kak kecik ni bermain air dalam tub jakuzzi.

Alhamdulillah,sejak berada di rumah mak,kesihatan Nabila bertambah baik. Tambahan pulak ramai yang melayan. Makin gedik la cik kak ni.

Apapun,memang seronok melayan anak-anak. Tau-tau je dah besar! Rasa mau berenti keje saja.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...